Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Novi Mercedes-Benz Citan Tourer možda jeste putnička verzija lakog komercijalnog vozila, ali donosi utisak prefinjenosti i luksuza po kojima je nemačka kompanija poznata. Pored brojnih unapređenja, ova generacija će ujedno biti i poslednja koju će pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem, jer sav budući razvoj biće dostupan isključivo sa električnim pogonom.

Druga generacija ovog modela ima dosta zajedničkog sa modelom Renault Kangoo, jer su postavljeni na istu platformu, imaju identične pogonske jedinice, ali i mnogo drugih sličnosti. Međutim, već na prvi pogled jasno je da se radi o Mercedesu, i da se Citan u potpunosti razlikuje od svog francuskog brata. Velika maska hladnjaka, trokraka zvezda i LED dnevna svetla jasno asociraju na nemački premijum brend.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Ipak, treba napomenuti da je vešanje doradio Mercedes kako bi bilo u skladu sa očekivanjima koje kupci imaju od ovog brenda. Testirali smo verziju Citan Tourer, međutim, ovaj model je dostupan i u dostavnoj varijanti, a furgon će kasnije dobiti i verziju sa dužim međuosovinskim rastojanjem.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Pozadi, priča je nešto drugačija, jer Citan izgleda skoro potpuno identično kao i Renault Kangoo. Da se radi o Mercedesu, pokazuje logo nemačke kompanije i oznaka 110 CDI, koja označava dizelski agregat. Radi se o motoru zapremine 1,5 litara koji razvija 95 KS i 260 Nm.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Ova količina obrtnog momenta svedoči o tome da je Citan namenjen kao automobil koji može da povuče ozbiljnu masu. Ipak, ne očekujte neke performanse, jer je od 0 do 100 km/h potrebno čak 15,5 sekundi, dok je maksimalna brzina 162 km/h.

Praktičnost ispred svega

Iako Mercedes Citan Tourer nije prefinjen kao drugi putnički automobili nemačke kompanije, daleko je ispred ostatka game po pitanju praktičnosti, i to za celu porodicu. Ovaj model nudi prostor za pet putnika, a u toj konfiguraciji, zapremina prtljažnika iznosi 517 litara. Ipak, kada se sedišta obore, dobija se čak 2.010 litara iskoristivog prostora, dok je maksimalno dodatno opterećenje 539 kilograma.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Celokupnoj praktičnosti značajno doprinose i klizna vrata. Širom kabine nalaze se ostave za sitnice, ali ne i tamo gde su najpotrebnije, recimo pored ručice menjača gde biste mogli da ostavite telefon.

Moderan enterijer

Izgled enterijera novog Citana je u nemačko-francuskom stilu. Gornji deo kokpita rezervisan je za Mercedes, jer se tu nalaze ekrani kojima se upravlja MBUX operativnim sistemom, a tu su i otvori za ventilaciju u obliku turbine.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Ipak, na donjem delu centralne konzole nalaze se rotacioni selektori za kontrolu klima uređaja koje znamo iz brojnih modela Renaulta, ali i Dacije.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Širom kabine iskorišćena je tvrda plastika koja nije prijatna na dodir, ali je zato napravljena da traje. Centralni displej ima dijagonalu od 7 inča, osetljiv je na dodir, i nudi iste opcije kao gama putničkih vozila nemačke kompanije.

Sviđa nam se:                    Ne sviđa nam se:
-niska potrošnja                   -kvalitet materijala
-brojne ostave za sitnice    -slab motor
-moderne tehnologije        -izgled zadnjeg dela

Korak ispred konkurencije

Testirani model nas je oduševio pre svega nekim sitnicama koje do sada nismo mogli da vidimo u ovom tipu automobila. Primera radi, parking paket ne samo da donosi kameru za vožnju unazad i parking senzore, već donosi i mogućnost da se Citan sam parkira, bez potrebe da vozač dodiruje upravljač.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Mercedes pokazuje da je iznad konkurencije i sa grejanim sedištima, LED svetlima i velikim brojem bezbednosnih sistema. Za vozača i suvozača dostupna su dva USB-C priključka, dok putnici pozadi imaju priliku da telefon napune putem dva klasična USB priključka.

Glavni adut – niska potrošnja

Za kompanije kojima je potreban automobil za prevoz putnika i tereta, cena eksploatacije je vrlo bitna stavka prilikom kupovine. Na našem testu, Mercedes Citan je u kombinovanom režimu trošio između 6 i 7 litara dizela, a zbog dobro podešenih prenosnih odnosa šestostepenog ručnog menjača, potrošnja ni na auto-putu nije prelazila brojku od 8 litara.

Foto: Promo/Mercedes-Benz/Đorđe Bošković

Što se same vožnje tiče, ona je prilično udobna kada se uporedi sa konkurencijom u ovom segmentu, ali nije na nivou drugih putničkih automobila Mercedesa. Početna cena za Mercedes Citan Tourer sa PDV-om iznosi 26.832 evra, dok je za testirani model potrebno izdvojiti 37.420 evra.

Bonus video: Vozili smo najjeftiniji električni Mercedes – EQA

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar