Foto: Shutterstock

Ekipa magazina BjBikers nedavno je istakla najčešće probleme sa kojima se susreću vlasnici motociklala prilikom tehničkog pregleda, među kojima je najveći dodatna oprema. Reč je o držačima za kofere, kao i samim koferima, ali i prepravkama poput naknadno ugrađenih LED farova, izduvnih sistema i slično. Sada su odgovore potražili od vlasnika tehničkog pregleda, pa u tekstu saznajte šta zapravo može biti problem zbog kog nećete moći da prođete ovu kontrolu.

Vlasnici starijih motocikala često u farove ugrađuju LED ili druge sijalice koje ne podležu fabričkim specifikacijama. Da li to može da predstavlja problem na tehničkom pregledu?

To predstavlja problem i takav motocikl ne može proći tehnički pregled.

Kako se tumači stavljanje sijalica druge boje od onih koje je fabrika ugradila? U ovom slučaju mislimo na sijalice bele boje?

Nijansa kojom svetle sijalice nije od važnosti. Propisano je da na prednjoj strani vozila svetlost koju daju sijalice mora biti bele boje, nijansa nije bitna, čak je normalno i dozvoljeno da to bude ona plavičasta svetlost (smatra se belom). Sa druge strane, LED i XENON svetla nisu dozvoljena, osim ukoliko nisu fabrički ugrađena na tom vozilu.

Da li kod nas ima šanse da prerađen motocikl zadovolji uslove propisane zakonom? Tj. šta su glavni uslovi koje takav motocikl mora da ispuni da bi ipak prošao na tehničkom pregledu?

Ukoliko je izvršena prepravka na motociklu, isti mora da poseduje uverenje o ispitivanju prepravljenog vozila. Nakon toga su uslovi propisani zakonom ispunjeni i takvo vozilo nesmetano može proći tehnički pregled.

Foto: BMW

Često se javlja problem i sa izduvnim sistemima koji su naknadno ugrađeni, a za koje postoji sertifikat. Na primer, ako nekog ugradi Akrapovič, Termignoni ili bilo koji drugi izduvni sistem (za koji poseduje sve papire), da li tako modifikovan motocikl prolazi tehnički pregled?

Ukoliko je uređaj homologovan motocikl će proći tehnički pregled.

Možda i najčešće pitanje je u vezi sa dodatnom opremom sa kojom motocikli izlaze iz fabrike. Konkretno u ovom slučaju mislimo na nosače kofera i na kofere. Da li vlasnici moraju da skidaju kofere i nosače pre tehničkog pregleda i kako zakon na to gleda?

Svi tehnički pregledi su dobili obaveštenje od strane MUP-a da nije potrebno skidati kofere.

Što se tiče mopeda, prvenstveno Tomos mopeda i motocikala, da li je potrebno izvršiti neke prepravke da bi takav moped prošao tehnički ili je dovoljno da je potpuno tehnički ispravan i da je u fabričkom stanju?

Dovoljno je da je u fabričkom stanju i da prilikom merenja maksimalne brzine vozila ista ne prelazi 45km/h.

Šta se u praksi pokazalo kao najčešći problem zbog kog motocikli u Srbiji ne ispunjavaju uslove za uspešan prolazak na tehničkom pregledu?

Najčešće je to nedostatak uređaja koji su propisani za tu vrstu vozila.

Da li se na motociklima mere izduvni gasovi i da li to može biti prepreka da se prođe tehnički pregled, pročitajte ovde.

Bonus video: Pogledajte neverovatan primer kako je kaciga spasila život motociklisti

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram