Foto:Shutterstock/Tricky_Shark

Svi koji vole i voze motocikle moraju da shvate da vožnja motocikla nije igra. Prema statistici, vozač motocikla je čak 17 puta podložniji povredama ili pogibiji u odnosu na vozača automobila. Uprkos tome, MUP je nedavno objavio poražavajuće podatke - u samo jednoj akciji koje je sprovela saobraćajna policija, više od 2/3 motociklista bilo je u teškom prekršaju.

Saobraćajna policija je 27. maja u periodu od 17.00 – 24.00 časova na teritoriji Beograda zaustavljala motocikliste u jednoj od akcija. Od 66 zaustavljenih motociklista, čak 47 je bilo u prekršaju. Nisu to bilo kakvi prekršaji, već teški prekršaji koje najoštrije osuđujemo. Svi prekršaji koje ćemo spomenuti su teški prekršaji koji mogu na ovaj ili onaj način dovesti do ugrožavanja sebe ili drugih učesnika u saobraćaju.

20 vozača pod dejstvom alkohola

Od 66 kontrolisanih vozača, čak 20 je bilo pod dejstvom alkohola. Iako se ne navodi koliko je tačno promila alkohola u krvi, čak i da je najmanja moguća vrednost, propisi nalažu da je za vozače motocikala dozvoljeno da imaju 0,0 promila alkohola u krvi.

17 vozača bez odgovarajuće vozačke kategorije

Posle vožnje pod dejstvom alkohola i opijata, jedna stvar koja jako „bode oči“ je to što je čak 17 vozača upravljalo motociklom bez odgovarajuće vozačke kategorije.

Vozačke kategorije postoje sa razlogom. Mnogi vozači prve dodire sa motociklima imaju upravo na obukama, gde pored teorijskog dela uče i neke osnove tehnike vožnje. To što je neko odličan vozač, ne znači da ima pravo da upravlja bez vozačke dozvole.

Koliko vozača je bilo bez kacige, koja je zaista osnovna oprema, a koliko njih je vozilo motocikl pod dejstvom psihoaktivnih supstanci, pročitajte ovde.

Svi koji vole i voze motocikle moraju da shvate da vožnja motocikla nije igra. Neka statistika kaže da je vozač motocikla 17 puta podložniji povredama ili pogibji u odnosu na vozače automobila. Zato je bitno nositi opremu i poštovati propise.

Vožnja motocikla (ili bilo kojeg drugog vozila) pod dejstvom alkohola ili psihoaktivih supstanci je za svaku osudu i zato podržavamo svaku akciju saobraćajne policije usmerenu ka suzbijanju tog problema.

Ništa manji prekršaj nije ni vožnja bez odgovarajuće kategorije za upravljanje motociklom. Ukoliko nemate dozvolu, jednostavno nemojte voziti. Isto važi i za nenošenje kacige. Ne postoji nijedan valjan razlog da se ne vozi bez zaštitne opreme. Ukoliko neko vozi da bi bio viđen, to je već znak da ne treba da vozi motocikl.

Ilustracija oboren motociklista
Foto:Shutterstock

Bonus video: Kako vozači automobila mogu pomoći motociklistima

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare