Pored srednjih i velikih kombija Sprinter i Vito, Mercedes je sa modelom Citan već duži niz godina prisutan i u klasi malih kombija. Novi Citan, pored brojnih unapređenja, ujedno će biti i poslednji kog će pokretati motori sa unutrašnjim sagorevanjem, jer sav budući razvoj biće dostupan isključivo sa električnim pogonom. Novi Citan u Srbiju stiže krajem ove godine.
Dizajn novog Mercedes-Benz Citana odlikuje se neobičnim stilskim elementima za mali kombi. Istaknuti su bokovi i rubovi oko točkova, a spreda je dobio lice koje je sada u skladu sa drugim novim modelima iz Mercedes-Benza.
Citan je kompaktnih spoljnih dimenzija (dužina: 4.498 mm), ali sa izdašnom količinom prostora unutra. Biće predstavljen na tržištu kao Panel Ven (Furgon) i Tourer.
Kasnije će biti još varijanti sa dugim međuosovinskim rastojanjem, kao i Mixto verzija. Ali, čak i u varijanti sa kratkim međuosovinskim rastojanjem (2.716 mm), Citan nudi mnogo više prostora u poređenju sa prethodnim modelom – na primer, na kombiju, dužina prtljažnog prostora je 3,05 metara (sa fleksibilnim pregradnim zidom).
Kapacitet Citan Furgona je do 2,9 m3, prema VDA normi. Dve euro palate se ukrštaju jedna za drugom u prtljažni prostor. Kapacitet vuče je 1,5 tona.
Klizna vrata su praktična karakteristika, posebno na uskim parking mestima. Novi Citan je dostupan sa najviše dvoja kliznih vrata. Ona nude širok otvor sa obe strane vozila dimenzija 615 milimetara. Visina otvora prtljažnika je 1.059 mm.
I pozadi, prtljažni prostor je lako dostupan: prag za utovar kod Furgon varijante se nalazi na visini od 59 cm.
U međuvremenu, dva dela zadnjih vrata mogu se blokirati pod uglom od 90 stepeni i čak se mogu pomerati sa 180 stepeni prema bočnim stranama vozila. Vrata su asimetrična, pri čemu su leva vrata viša i moraju se prvo otvoriti. Opciono, kombi se može naručiti i sa zadnjim vratima sa grejnim prozorima i brisačem vetrobrana. Na zahtev, dostupna sa u vrata prtljažnika koja podjednako sadrže ova dva elementa opreme.
Tourer varijanta već standardno dolazi sa zadnjim vratima sa prozorom. Alternativno, dostupan je sa zatvorenim zadnjim vratima. Zadnja klupa se može preklopiti u odnosu 1/3 do 2/3. Raznovrsni skladišni prostor i pregrade olakšavaju svakodnevnu upotrebu Citana.
Motori u ponudi
Prilikom lansiranja na tržište, paletu motora novog Citana čine tri dizel 1,5 motora i dva 1,3 benzinska modela. Benzinske varijante nudiće se sa 102 i 131 KS, a dizel sa 75, 96 i 116 KS. Pored šestostepenog manuelnog menjača, najmoćniji dizel i benzinski modeli dostupni su i sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukom kvačilom (DCT)2.
Električni eCitan će biti predstavljen već u drugoj polovini 2022. godine. Ova varijanta modela proširiće portfolio komercijalnih vozila na električni pogon, zajedno sa eVitom i eSprinterom. Očekuje se da će domet biti oko 285 km u skladu sa WLTP metodologijom.
Kao i njegov veliki brat Sprinter, novi Citan može opciono biti opremljen sa MBUX infotejment sistemom (Mercedes-Benz User Experience). Takođe, tu su i brojni najsavremeniji sistemi asistencije.
Pored zakonski neophodnih ABS i ESP sistema, novi Citan modeli opremljeni su i sistemom za pomoć pri kretanju na uzbrdici – Hill Start Assist, sistemom pomoći pri bočnom vetru – Crosswind Assist, sistemom za upozorenje na umor – Attention Assist i Mercedes-Benz sistemom za hitne pozive u standardnoj opremi. Sistemi pomoći na Citan Tourer modelu su još opsežniji: u ovom modelu, Active Brake Assist, Actrive Lane Keeping Assist, Blind Spot Assist i Speed Limit Assist sa detekcijom saobraćajnih znakova deo su standardne opreme kako bi vozaču pružili dodatnu pomoć.
Cena novog Citana biće poznata kada krajem godine ovaj model stigne na srpsko tržište. Za sada su objavljene samo okvirne cene u Nemačkoj, koje se kreću nešto iznad 20.000 evra.
Bonus video: Pogledajte eneterijer novog Mercedes-Benz SL roadstera
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: