Da li mi je ikada palo na pamet da poželim neki MPV? Do sada stvarno nije. Nisam imala potrebe za takvom vrstom vozila, a ni dizajnerski nisu takva da bude bilo kakve želje… Eventualno želju da se lakše preselim ili da gomila nas krene jednim vozilom na put. Kad evo – Mercedes-Benz je danas prikazao koncept EQT, kojim najavljuje novu T-Klasu, a koja će imati i električnu verziju i biće deveti član EQ porodice. Ako je ovo ikome jasno… U svakom slučaju, što više od ovog koncepta ostane u serijskoj verziji Mercesedovog malog kombija – to bolje.
Preciznije, nova T-Klasa će biti prvi premijum model u segmentu malih venova. Koristiće pogon na benzin i dizel, dok će, kako to kosmos danas nalaže, imati i svoju električnu verziju – EQT, čiji nam je koncept danas prikazao Mercedes-Benz. Prikazao i ubedio nas da MPV modeli, uprkos svojoj izuzetnoj praktičnosti, ne moraju da budu dosadni i bezlični.
“Proširujemo svoj portfolio u segmentu malih venova sa predstojećom T-Klasom. Ona će se svideti porodicama i svim onim kupcima, bez obzira na njihovu starost, koji uživaju u slobodnim aktivnostima i kojima je potrebno puno prostora i maksimalne prilagodljivosti, a da pritom ne odstupaju od udobnosti i stila. T-Klasa im pruža atraktivnu ulaznicu u svet Mercedes-Benza. Kao što koncept EQT pokazuje: mi dosledno sprovodimo svoju tvrdnju o liderstvu u elektromobilnosti, a u budućnosti ćemo takođe ponuditi potpuno električne modele u ovom segmentu”, izjavio je Marcus Breitschwerdt, šef Mercedes-Benz Vans odeljenja.
Buduća T-Klasa, u verziji sa konvencionlnim motorima biće u klasi sa modelima kao što su VW Caddy, Opel Combo, Citroen Berlingo. A kako piše Autocar, novi model je napravljen u saradnji sa Renooom, pa je T-Klasa blizanac modelu Kangoo, dok je verzija na struju, EQT, sestra nedavno predstavljenog Kangoo E-Tech Electric.
LED-ovi, zvezdice, panorame, bela koža, MBUX
Na karakterističnom crnom prednjem delu sa LED prednjim svetlima nalaze se zvezde različitih dimenzija sa 3D efektom. Tu je i osvetljena traka koja povezuje LED farove sa zadnjim LED svetlima.
Koncept EQT (d/š/v: 4,945/1,863/1,826 mm) ima klizna vrata sa obe strane sa velikim otvorom, i poseban sistem pomeranja sedišta tako da se do trećeg reda može doći bez prethodnih časova iz joge, nego onako gospodski. Tri dečija sedišta mogu da se postave jedno do drugog u drugom redu. A panoramski krov ima zvezdani pejzaž.
Ukoliko je potrebno još više prostora, treći red sedišta može da se preklopi ili potpuno ukloni, ostavljajući dovoljno mesta za kolica, transporter za pse ili kabastu opremu za razonodu. Ukratko, koncept EQT prikazuje da je spreman za velike porodice i ljubitelje aktivnog odmora sa mnoštvom prtljaga ili sportske opreme.
Crno-bela unutrašnjost koncepta EQT podjednako je i moderna kao njegova spoljašnjost. Sedišta su presvučena belom Nappa kožom, a pletene kožne aplikacije na središnjoj ploči sedišta sastoje se od reciklirane kože. Sve je digitlizovano, a tu je i pametni MBUX infotejment sistem kojim se može komandovati i glasom.
Koji motori će pokretati T-Klasu još uvek nije objavljeno, ali će verovatno biti slični onima u Kangoo modelu, a to su 1.2-litarski benzinci i 1.5-litarski dizelaši, raspona snage od 75 do 110 KS.
Nova T-Klasa, koja će imati debi na tržištu u 2022. godini, dopunjuje portfolio u segmentu malih venova zajedno sa Citanom čija se premijera očekuje ove godine.
Što se tiče EQT, odnosno T-Klase na struju, trebalo bi da je pokreće elektromotor od 100 KS, dok će baterija biti od 45 kWh, a domet preko 260 km.
EQT će biti deveti član EQ električne porodice i pridružiće se već prikazanim EQC, EQV, EQA, EQS i EQB, dok uskoro stižu EQE + SUV i EQS u SUV izdanju.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare