Samo 13 odsto novih vozila nudi se s ručnom kočnicom, što znači da je otprilike samo jedan od deset novih automobila opremljen klasičnom ručnom.
U automobilskoj industriji stvari se užurbano menjaju, a dokaz su ručni menjači i kočnice koji sve više nestaju iz proizvodnje novih automobila.
Nova studija koju je sproveo CarGurus u Velikoj Britaniji najbolje objašnjava kako tržište funkcioniše. Samo 13 odsto novih vozila nudi se s ručnom kočnicom, što znači da je otprilike samo jedan od deset novih automobila opremljen klasičnom ručnom kočnicom, a ostali imaju električne parkirne kočnice.
Neke marke poput BMW-a ili Peugeota u potpunosti su izbacile ručne kočnice jer im to u kombinaciji s električnom parkirnom kočnicom očigledno samo poskupljuje proizvodnju. Samo u poslednjih pet godina broj ručnih kočnica u vozilima pao je s nešto više od trećine automobila na jedva više od jedne osmine, piše revija HAK.
Gde za sad opstaju? Abarth ostaje jedini proizvođač koji nudi „prave“ ručne kočnice na svakom od svojih vozila. Novi Ford Mustang i dalje dolazi s ručnom kočnicom. Drift kočnica, kako je nazivaju u Fordu, tehnički je elektronička jer koristi električne motore za kontrolu zadnjih točkova, ali se njom upravlja ručno i na zahtev vozača.
Bonus video: Kao nekad – karavan pa još dizel – Vozili smo novi Peugeot 308 SW