Foto: Volkswagen

Električni automobili zimi troše znatno više energije, dok potrošnja goriva dizel motora neznatno raste. Šta su naučnici tačno otkrili po ovom pitanju - ko je ovde efikasniji?

Svako ko zimi telefonira svojim pametnim telefonom zna za problem – baterija se prazni mnogo brže nego inače. Baterija električnog automobila je značajno složenija i ima sistem upravljanja temperaturom, ali stvar je u tome da električno vozilo nema idealan domet zimi kao na optimalnim radnim temperaturama.

Univerzitet primenjenih nauka „Wismar“ sada je utvrdio kolika je tačna razlika u potrošnji energije dizelaša i električnog automobila, a sve je objavio „Auto Verkehr“.

Kao testni automobil poslužio je VW ID.3. Automobil je vožen cele godine i na testu je prešao 30.594 km. Kao vozilo za poređenje poslužio je Golf TDI. Rezultat: ID.3 trošio je u proseku 14,4 kWh godišnje na 100 km. U letnjim mesecima od juna do avgusta, potrošnja je bila nešto manja i iznosila je 13,3 kWh na 100 km. Zimi od decembra do februara potrošnja je porasla na 17,0 kWh, što je 28% više nego leti. Domet se smanjio s više od 400 kilometara na samo 317 km.

VW Golf s dizel motorom, sa druge strane, nije imao gotovo nikakve gubitke u potrošnji. Golf TDI, prevedeno na električnu energiju, leti troši 49,7 kWh na 100 km, a zimi 52,2 kWh energije. Domet sa rezervoarom od 52 litre iznosi 1.084 km leti i 1.026 km zimi.

„S energetske tačke gledišta, električni ID.3 izlazi iz ovog poređenja kao jasni pobednik“ – kaže profesor elektrotehnike Ansgar Wego, koji je vodio seriju testova. Što se tiče efikasnosti, električna vozila pokazala su se znatno boljim, navodi Wego.

Kako piše revija HAK, tokom cele godine, Golf TDI potrošio je oko 3,5 puta više energije od ID.3, premda ID.3 pati od prosečnog gubitka energije pri punjenju od 12 odsto.

Bonus video: Vozili smo novi Peugeot 308 sa dizel motorom

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare