Najveći svetski proizvođač automobila objavio je da će dugogodišnjeg predsednika i glavnog izvršnog direktora Akio Toyodu zameniti trenutni predsednik Lexusa, Koji Sato. Odmah potom su usledile velike promene, pa svetski mediji navode da se odlazak legendarnog Toyode sa mesta izvršnog direktora dovodi u vezu sa neslaganjem oko budućnosti Toyote, tačnije njenom željom da se trka s Teslom.
U zvaničnom saopštenju Toyota nije otkrila detalje o promenama, a kratko sopštenje za javnost nije uključivalo nikakve izjave dvojice direktora, već je između ostalog navedeno će Akio Toyoda, unuk osnivača kompanije, ostati predsednik upravnog odbora.
Jasno je da Toyotina nova strategija ima za cilj da ovu kompaniju postavi kao glavnog konkurenta lideru u industriji električnih vozila – Tesli i kada pogledamo unazad, da se posumnjati da se to Toyodi nije baš dopadalo. Toyota je razvila svoj prvi električni model bZ4X koristeći prilagođenu TNGA platformu za SUV na struju umesto da razvije novu EV arhitekturu.
Zatim su nameravali da koristite istu e-TNGA platformu za druge buduće EV modele, ali čini se da su se sada predomislili. Naime, e-TNGA arhitektura deli karakteristike s TNGA platformom koja se koristi za benzinske ili hibridne automobile, a kao rezultat toga ima komplikovan oblik i delove koji su potpuno nepotrebni za električna vozila. To dovodi do viših troškova proizvodnje Toyotinih električnih vozila od onih sa Tesline platforme automobila koja su namenjena isključivo za e-vozila.
Prema izveštaju Asahi Shimbuna, Toyota je odlučila da ne može da ostvari pristojnu zaradu s električnim vozilima i da ne može da se takmiči s Teslom ako nastavi da koristi e-TNGA platformu. I – odmah po preimenovanju direktora, najavili su i novu platformu isključivo za vozila na baterije.
U izveštaju se navodi da će platforma biti ravna poput skejtborda i idealna za masovnu proizvodnju električnih vozila. Ravna površina daje dizajnerima veći izbor mesta za montiranje baterija, u poređenju s e-TNGA platformom koju koristi SUV bZ4X.
U međuvremenu, Toyota će ubrzati proizvodnju i razvoj električnih vozila, navodi Auto Klub.
Sve ovo probudilo je crv sumnje kod svetskih medija, te brojni listovi navode kako je legendarni Akio Toyota napustio poziciju glavnokomandujućeg upravo zbog neslaganja sa novom ideologijom Toyote. Takođe, u proteklom periodu bili smo svedoci da se Toyota prvo izjašnjavala kao kompanija koja neće praviti potpuno električne automobile i da ih kupci ne žele, zatim su stvari počele da se menjaju, pa su najavili svoj prvi e-model, pa zatim i više od 10 e-modela, te je sada usledio odlazak direktora i imenovanje novog.
Bonus video: Vozili smo prvu ikad Toyotu Corollu Cross