Nakon dugogodišnje dominacije na polju broja izvezenih automobila, Japan je pao na drugo mesto, a tokom prvih šest meseci ove godine vodeću poziciju je zauzela Kina.
Prema podacima japanske Asocijacije proizvođača automobila, tokom prve polovine ove godine, izvoz automobila iz Japana je veći za 17 odsto u odnosu na isti period prošle godine, a carinu je prošlo 2,02 miliona vozila.
Sa druge strane, proizvođači u Kini su u istom periodu izvezli 2,34 miliona vozila, što je skok od čak 77 procenata u odnosu na prvu polovinu 2022. Tokom prvih šest meseci ove godine, vrednost kineskog izvoza vozila porasla je za 110 procenata i sada iznosi 46,4 milijarde dolara.
Veliki rast izvoza kineskih vozila pokreće potražnja širom sveta za elektrifikovanim automobilima sa Dalekog istoka. Kvalitet vozila proizvedenih u Kini se izuzetno popravio, a niske cene privlače sve veći broj kupaca koji žele električne automobile i plug-in hibride.
Tokom prve polovine ove godine, izvoz elektrifikovanih vozila iz Kine skočio je za 160 procenata na oko 534.000 automobila. Kina je prošle godine prestigla Nemačku i postala drugi najveći izvoznik automobila na svetu, a ako je sudeći po rezultatima na polovini godine, čini se da će na kraju 2023. prestići i Japan.
Bonus video: Da li su to Dacia Duster i Suzuki Vitara dobili rivala? Vozili smo kineski MG ZS