Foto:Promo

Prilikom kupovine automobila, mnogima je glavno ograničenje novac, a s obzirom na to koliko koštaju novi modeli, polovne limuzine stare do 8 godina su jeftinija, ali i dalje luksuzna opcija. BMW Serije 5, Audi A6 i Mercedes E-Klase su praktično statusni simboli, ali u ovom segmentu ima još nekoliko limuzina koje su dobra alternativa nemačkoj premijum trojci.

Poslovne limuzine koje nemaju previše pređenih kilometara i dalje drže visoku cenu, ali je ona mnogo prihvatljivija od iznosa koji je potrebno izdvojiti za nov, poslovni automobil. Za cenu malo bolje opremljenog novog kompakta, može se kupiti i do sedam godina stara premijum limuzina više srednje klase koja, ako je očuvana, garažirana, dobro održavana i sa umerenom pređenom kilometražom, još uvek može da pruži osećaj blizak novom autu.

Ipak, mnogi se na prvu loptu oduševe i krenu u detaljniju pretragu oglasa, ali zatim zastanu, najviše zbog visokih troškova redovnog, ali i vanrednog održavanja u slučaju skupljeg kvara. Bez obzira na status polovnog automobila, i dalje se radi o dosta skupim modelima. Složenije su pogonske i elektronske tehnologije, pa pri kupovini treba biti izuzetno oprezan, uz obavezan pregled u ovlašćenom servisu. Sve drugo je čista lutrija.

Generalno, izbor nije veliki u ovoj klasi na našem tržištu, ni približno kao kod jeftinijih automobila. Međutim, domaći kupci se uglavnom fokusiraju na tri nemačke premijum limuzine, koje su često prihvaćene kao simbol materijalnog uspeha.

Audi A6 – Kvalitetan, sa poslovnim i političarskim pedigreom

Razlike u cenama Audija A6 istog godišta, ali i svih ostalih automobila na ovoj listi, nisu određene samo opštim stanjem, količinom opreme, pređenom kilometražom, već i dokazanom istorijom održavanja, a krajnje veličinom i snagom dizel motora.

Foto:Promo

Primerci sa moćnim trolitarskim TDI motorom (218, 272 i 320 KS), uvek uz sebe vežu Quattro pogon, automatski menjač i vrlo bogatu opremu, što donosi i nekoliko hiljada evra veću traženu cenu nego za verzije sa dvolitarskim motorom (150 i 190 KS). Ipak, obe ove verzije mogu imati i automatski menjač S-Tronic, dok samo jača može biti u verziji Quattro sa pogonom na sva četiri točka.

Kvalitet izrade i postojanost materijala Audijeve limuzine uživaju visoku reputaciju, pa i primerci sa velikom kilometražom ne izgledaju ni približno tako potrošeni.

Cena – od 20.000 evra

BMW Serije 5 – Najvozačkiji auto u klasi

Ovaj model je poznat kao izbor vozača koji su skloni dinamičnijoj vožnji, jer Serija 5 sa pogonom pozadi i direktnijim radom oslanjanja i upravljanja od konkurencije, ima epitet „najsportskijeg“ automobila u ovoj klasi.

Foto:Promo

Najdostupnije su verzije sa četvorocilindarskim dizelašem zapremine 2 litra (150, 190 i 218 KS), dok je nešto skuplji redni šestocilindraš zapremine 3 litra (258 i 313 KS). Opcije su i pogon xDrive kao i automatski menjač Steptronic sa 8 brzina.

Cena – od 15.000 evra

Mercedes E-Klase – Ako nemaš Mercedes, nisi uspeo…

…poznata je narodna umotvorina, koju mnogi uzimaju i za ozbiljno. E-Klasu (W212 redizajn), slično kao Audi A6, prati harizma poslovne limuzine, ali neretko i nemačkog taksija. Najzastupljeniji dizelaš je četvorocilindarski motor 2.1 CDI (136, 170 i 204 KS), dok je za 3.0 V6 CDI (231 i 252 KS), potrebno izdvojiti više novca.

Foto:Promo

Neki primerci imaju i 4Matic pogon na svim točkovima, kao i automatski menjač 7G-Tronic.

Cena – od 16.500 evra

Tesla Model S – Duplo skuplji od nemačkih dizelaša

Da, čak i polovni Model S je izuzetno skup, a primerci stari do sedam godina sa manje od 150.000 pređenih kilometara se prodaju za gotovo 50.000 evra. Tesla Model S nema dizel motor, već ide isključivo na struju, pa na prvi pogled i ne ispunjava kriterijume prave poslovne limuzine, ali je činjenica da se radi o modernoj alternativi dizelašima.

Foto:Promo

Ipak, za razliku od nemačke konkurencije, prate ga i kritike koje se tiču kvaliteta izdrade, kao i na trikove kompanije oko naplate nekih ažuriranja softvera.

Cena – od 45.000 evra

Infiniti Q70 – Egzotika sa Mercedesovim dizelašem

Japanski premijum brend je još 2020. napustio evropsko tržište, ali to ne znači da je nemoguće nabaviti polovan primerak. Jedan takav smo pronašli na oglasima polovnih automobila, a činjenica da je Infiniti napustio Evropu ne znači probeme sa održavanjem.

Foto:Promo

Infiniti Q70 ima poznate Mercedesove dizel motore i menjače: 2,1-litarski četvorocilindraš sa 170 KS i trolitarski V6 CDI sa 238 KS, oba sa automatskim menjačem 7G-Tronic i pogonom pozadi.

Cena – od 22.000 evra

Jaguar XF – Svi ga žele, malo ko ga kupuje

Jaguar XF je mnogima tiha patnja, ali većina na kraju ipak odustane od britanskog šarmera. Mnoge potencijalne kupce brinu pouzdanost i održavanje, a i opcija dalje prodaje.

Foto:Promo

Kako piše Auto Klub, redizajn iz 2015. godine doneo je delimične promene u ponudi dizela, koja je uglavnom bila sačinjena od Peugeot-Citroen-Ford motora u više varijanti snage, od 163 do 340 KS.

Cena – od 19.700 evra

Bonus video: Mogu li skupi Mercedesi kroz blato i čemu služi Toyota Yaris Cross

Komentari

Svi komentari (10)