Najkraće rečeno, kao što Folksvagen ima ID brend za svoje električne modele, tako Hyundai ima Ioniq, a ovo je Ioniq 5 - prvi južnokorejski model koji otvara vrata čitavom električnom podbrendu. Model koji se nazire na "tizer" fotografijama, baziran je na novoj Hyundai-Kia platformi za električna vozila, a reč je o hečbeku sa nešto većim rastojanjem od tla. Posle njega stižu i modeli drugih klasa.
Vrlo važan model za Hyundai biće prikazan tokom narednih meseci, a ujedno je i prvi koji će biti proizveden na novoj E-GPM osnovi za vozila na struju.
Dizajn Ioniqa 5 ostaje veran konceptu „45“ iz 2019. na kojem se temelji, a novi dizajnerski elementi uključuju „piksele“ (mali svetlosni elementi u stilu piksela koji krase prednji deo automobila), poklopac motora i 20-inčni aerodinamični točkovi.
Izuzetno brzo punjenje za 100 km dometa traje svega 5 minuta. Ioniq 5 prvi je od tri električna modela koji će biti deo Ioniq podbrenda, a koji stižu u sledeće četiri godine. Svaki će koristiti numeričku strategiju imenovanja, sličnu VW postavi ID modela.
Neparni brojevi koristiće se za SUV-ove, a parni brojevi za limuzine i ostale modele. Posle Ioniq 5, 2022. godine stiže električna sportska limuzina Ioniq 6, koja će se oslanjati na koncept Prophecy, o kome smo pisali ranije.
Veliki terenac naziva Ioniq 7, stiže 2024. godine. Konačni dizajn sva tri modela ostaje u tajnosti, međutim, Hyundai je ranije rekao da planira da svaki ima prepoznatljiv i drugačiji izgled, ali svi će imati „pikselska“ svetla, kao što se vidi na konceptima 45 i Prophecy.
S dugim međuosovinskim razmakom i ravnim podom, svi Ioniq modeli obezbediće prostrani enterijer, koji će, kažu iz Hyundaia, biti napravljen po uzoru na „pametne dnevne sobe„.
Do 2025. Hyundai planira da lansira 16 novih modela na struju, kako bi povećao godišnju prodaju na više od pola miliona – što je ekvivalent od nešto više od 10% njegove ukupne prodaje u 2019. godini.
***
Pratite nas i na društvenim mrežama: