Foto:ZF

Još od kada ga je Volvo pre nekoliko decenija patentirao, sigurnosni pojas se nije preterano menjao. Bilo je tu nekih ideja, pa i onih sa ugradnjom vazdušnih jastuka i grejanja, ali niko nije pratio uticaj na druge sisteme vozila. Sve do sada kada je ZF predstavio grejani pojas nazvan Heat Belt, koji bi mogao da bude značajan za električne automobile.

Kako tvrdi nemačka kompanija, električni automobili opremljeni pojasom sa funkcijom grejanja mogli bi da imaju čak i 15 posto veći domet zimi. Praksa je pokazala da je deklarisani domet proizvođača nemoguće postići tokom zimskih meseci kada je temperatura niža. Kao što klasični automobili troše više goriva, tako i vozila na struju zahtevaju više energije.

Foto:ZF

Međutim, dok automobil kojeg pokreće motor sa unutrašnjim sagorevanjem ima višak toplote koja se stvara samim radom agregata, elektromotor sa daleko većim stepenom iskoristivosti praktično ne generiše toplotu. Zbog toga je potrebno da se u električne automobile ugradi poseban grejač u sistemu grejanja.

Što se ovog grejača tiče, dobra vest je da grejanje praktično radi odmah pri pokretanju automobila, a loša vest je da je potrebna dodatna energija. ZF tvrdi da bi grejani pojas smanjio potrebu za grejanjem cele kabine. Njihove projekcije govore da je dovoljno svega 70 W snage da bi se održavala temperatura od 40 stepeni, što je znatno manje od preko 1 kW koliko troši sistem grejanja automobila.

Kako piše Index.hr, zanimljivo je da su grejani pojas predvideli još 2018. godine u Fordu, kao i 2019. u Mercedesu, ali ovaj izum nije zaživeo u serijskoj proizvodnji. Sada, kada su poznati rezultati uštede energije, uz činjenicu da grejač ne utiče na efikasnost pojasa i sigurnost putnika, može se očekivati da će Heat Belt postati stvarnost, makar kod skupljih električnih automobila.

Bonus video: Ko ovo ne uradi sa autom, vožnja tokom zime biće mu vrlo teška

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar