Mikročipovi su neophodni za rad brojnih delova i funkcija u vozilu, ali kako se bez nekih komfornih i može živeti, u Fordu su rešili da ih batale. Ali, nisu oni jedini, jer su se i BMW, GM, Peugeot i drugi već odlučili na sličan korak.
Zbog krize na automobilskom tržištu izazvane nestašicom čipova, a koja će se dodatno produbiti rusko-ukrajinskim sukobom, proizvođači automobila morali su da se snađu na neke do sada nezamislive načine kako bi svoja vozila ipak isporučili kupcima.
Naime, deo njih je odlučio da isporuči modele u kojima nema svih komponenti kakve se očekuju u takvim vozilima, piše Dnevnik.hr.
Model poput glomaznog Ford Explorera tako dolazi bez kontrole za grejanje i hlađenje zadnjeg dela vozila.
BMW je iz nekih modela izbacio ekrane osetljive na dodir, Peugeot je u najvećoj krizi isporučivao novi 308 bez digitalne instrument table, GM isporučuje automobile bez opcije bežičnog punjenja i modula za efikasnije upravljanje gorivom, a Cadillac je morao da izbaci opciju asistenta u vožnji za svoj model Escalade, itd.
Automobili bi svakako bili u voznom stanju pa bi, kada potrebni čipovi stignu, vlasnike pozvali u servis na naknadnu ugradnju.
Koliko mikročipova je potrebno za jedan automobil, pročitajte ovde.
Bonus video: Treba li kažnjavati vozače za preteranu upotrebu infotejment sistema tokom vožnje?
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram