Većina kupaca novih automobila sve vraćaju brendovima koje najbolje poznaju. To je saznanje iz nove studije lojalnosti koju je sproveo J.D. Power. Nestašica automobila je održala lojalnost kupaca, a brojne automobilske kompanije su se intenzivno fokusirale na zadržavanje kupaca.
Što se premijum brendova tiče, na prvom mestu se nalazi Porsche sa rezultatom lojalnosti od 57,4 procenta, a vlasnici automobila ovog brenda se vraćaju kako bi nabavili najnoviji 911 ili električni Taycan. Na drugom mestu se nalazi korejski Genesis, sa rezultatom od 54,6 posto.
Ako govorimo o segmentu luksuznih SUV modela, dominiraju BMW i Lexus sa 58,6 odnosno 56,4 procenata. Među pristupačnijim automobilima za široke narodne mase, prvo mesto zauzela je Toyota, dok je vicešampion lojalnosti Kia. Anketa je sprovedena i među kupcima SUV modela masovne proizvodnje, gde je isto dominirala Toyota, ali se na drugom mestu našao Subaru.
S obzirom da je ovo istraživanje sprovedeno u SAD, ispitani su i kupci kamioneta, a oni su najlojalniji Fordu, dok je drugo mesto zauzela Toyota. Ovo je četvrta godina kako J.D. Power sprovodi istraživanje o lojalnosti automobilskim brendovima, a organizacija koristi podatke dobijene od zvaničnih dilera novih vozila, i rangira lojalnost po broju kupaca koji ponovo kupuju automobil istog brenda.
„Problem sa lancima snabdevanja i slabijom proizvodnjom mogao je da poremeti lojalnost kupaca, ali su brendovi koji su se pokazali najbolje u našem istraživanju fokusirali na zadržavanje kupaca, pa i dalje beležimo veliki broj klijenata koji ne žele da menjaju svoju automobilsku marku“, izjavio je Tyson Jominy, potpredsednik kompanije J.D. Power zadužen za podatke i analitiku.
Bonus video: Vozili smo jeftin automobil… od 20.000 evra