Model T je novi član Porsche porodice modela Macan. U pitanju je prvi sportski automobil sa petoro vrata i posebnom oznakom, koja je bila rezervisana za modele 911 i 718, ali ova verzija ipak ne donosi dodatnu snagu u odnosu na standardnog Macana.
Slovo T predstavlja jedinstvenu formu dinamične vožnje u Porsche-u još od 60-tih godina prošlog veka. U pitanju je skraćenica od “Touring” i identifikuje modele, koji nude posebno autentično iskustvo u vožnji zahvaljujući preciznom podešavanju, ekskluzivnoj opremi i efikasnim motorima.
Veran duhu Porsche-a 911 T iz 1968. godine, novi Macan T ima dinamičan set-up i lagani, turbo motor od dve litre, u kombinaciji sa atletskim dizajnom i čitavim nizom standardne opreme, koja je idealna za sportski stil vožnje. Porsche Macan T će u gami nemačkog krosovera biti smešten između modela Macan i Macan S.
Dvolitarski, četvorocilindrični turbo motor u modelu Macan T, kombinuje agilnost, malu ukupnu masu i kompaktni dizajn. U poređenju sa 2.9 litarskim bi-turbo V6 motorom u modelima Macan S i GTS, pogonski sklop u Macanu T je za 58 kg lakši u zoni prednje osovine.
Macan T ima maksimalnu snagu od 265 KS i maksimalni obrtni moment od 400 Nm. Kao što je generalno slučaj kod kompaktnih SUV modela nemačke kompanije, motor je uparen sa sedmo-stepenim menjačkim prenosnikom sa dvostrukom spojnicom (PDK) i Porsche Traction Management (PTM) sistemom pogona na sva četiri točka. Kada je opremljen standardnim Sport Chrono paketom uključujući izbornik moda vožnje i Sport Response dugme na volanu, Macan T ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,2 sekunde i dostiže maksimalnu brzinu od 232 km/h.
Macan T je jedini Porsche model koji poseduje sistem za oslanjanje sa Porsche Active Suspension Management (PASM) sistemom, kao standard u kombinaciji sa spuštenom karoserijom za 15mm. Stabilizatorska poluga na prednjoj osovini je povećanog stepena krutosti, dok je podešavanje karoserije optimizirano kako bi kreiralo savršeno oslanjanje za vozilo i pogonski sklop, rezultirajući veoma preciznim ponašanjem sistema za upravljanje i agilnim ponašanjem u vožnji.
Što se dizajna tiče, elementi u Agate Grey Metallic boji na prednjoj, bočnoj i zadnjoj strani ove verzije Macana razlikuju vozilo od ostalih modela u seriji. Sportske izduvne cevi i okviri bočnih prozora u crnoj boji su deo standardne opreme kao i bočne ukrasne lajsne sa Macan T logotipom u crnoj boji. U standardnoj opremi su i točkovi od 20 inča sa Macana S u tamnom titanijumu. Kupci mogu da biraju između 13 standardnih, metalik i specijalnih boja karoserije.
Pogled u kabinu otkriva elektro-podesiva sportska sedišta sa grejanjem i podešavanjem u 8 smerova koja su presvučena su kožom u okviru Black leather paketa. Kontrastna boja spoljašnjosti se reflektuje u unutrašnjost vozila u vidu ukrasnih srebrnih šavova na sedištima, naslonima za glavu i volanu.
Standardna oprema takođe uključuje i multifunkcionalni GT sportski volan sa grejanjem kao i Sport Chrono štopericu u gornjem delu komandne table. Ulazni pragovi su standardno od crnog aluminijuma uključujući Macan T logo.
U Macanu T se mogu pronaći svi novi elementi modelne generacije koja je revidirana u leto 2021, kao što su nova centralna konzola sa sofisticiranim staklenim izgledom i površinom osetljivom na dodir, kao i potpuno umreženi Porsche Communication Management (PCM) sa ekranom osetljivim na dodir od 10,9 inča i online navigacijom kao standardnom opremom.
Porsche nudi Macan T po početnoj ceni od 69.462 evra uključujući PDV i opremu specifičnu za lokalno tržište. Novi model je dostupan za poručivanje, a prve isporuke u Nemačkoj se očekuju u aprilu 2022.
Bonus video: Vozimo Yaris Cross, rešavamo misterije kružnih tokova i udarnih rupa
Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram