Apricale
Foto:Viritech

Neko bi pomislio da je nemoguće kretati se brzinom od 355 km/h i bez stajanja preći 1.600 km, a da pritom emisija štetnih gasova bude nula. Ovde nije reč o još jednom superautomobilu na električni pogon već o manje zastupljenom, ali nipošto manje značajnom, pogonu na vodonik.

Britanska start-ap kompanija Viritech predstavila je svoj prvi automobil na vodonik pod imenom Apricale, prenosi Energetski portal. Iako još uvek nije poznato mnogo detalja, odmah je jasno da je dosta vremena posvećeno aerodinamici, odnosno tome da Apricale bude brz. Čak su i retrovizori uklonjeni, a umesto njih su postavljene kamere sa obe strane.

Apricale će se proizvoditi od 2023. u ograničenom broju dok 25 kupaca već čeka isporuku svog modela, koji će platiti 2,7 miliona dolara.

Apricale
Foto:Viritech

Konstruktori ističu da je rezervoar vodonika ugrađen u Apricale revolucionaran jer će nova tehnologija moći da se koristi i u drugim oblicima transporta – od aviona do brodova.

Naime, reč je o grafenskoj kompozitnoj posudi u kojoj će se nalaziti vodonik pod velikim pritiskom. Grafen je nedavno otkriveni kristal koji je čak 100 puta jači od čelika, a istovremeno je i jedan od najtanjih materijala. Upotreba grafena značajno će smanjiti težinu rezervoara vodonika što će dodatno unaprediti performanse vozila.

Sa ovim projektom osnivači kompanije Viritech nisu želeli da postanu komercijalni proizvođač automobila, već da pokažu domete primene vodonika u automobilskoj industriji.

Apricale
Foto:Viritech

Za pojedine kompanije, poput Toyote, automobili na vodonični pogon su budućnost jer ne zahtevaju dugo punjenje baterije, niti korišćenje električne energije koja možda nije dobijena iz obnovljivih izvora.

Ovaj model, kao i mnogi drugi modeli sa pogonom na vodonik, imaju za cilj da skrenu pažnju javnosti da, osim električnih vozila, i druge vrste pogona koji ne zagađuju okoliku imaju veliki potencijal.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar