Mali i često zaboravljeni, filteri goriva su kritični deo sistema za dovod goriva u vozilu. Lako je zaboraviti na filtere goriva u automobilu, ali možda biste mogli da zažalite ako to učinite. Evo šta trebate da znate kako biste zaštitili svoj sistem za dovod goriva i održali vožnju glatkom.
Većina vozila ima dva filtera za gorivo. Postoji jedan u rezervoaru i jedan na dovodu goriva iz rezervoara do dizni. Materijal filtera je izrađen od plastike ili posebno presvučenog naslaganog papira. Filteri goriva su dizajnirani za zadržavanje prljavštine, rđe, kamenca i drugih nečistoća koji ulaze u pumpu za gorivo, dizne, i to bez uticaja na pritisak goriva.
Filteri za benzin su ocenjeni u mikronima. Većina modernih vozila sa sistemima za ubrizgavanje goriva koriste filtere veličine između 10 i 30 mikrona.
Ovo je kritično jer moderni motori imaju ekstremno niske tolerancije sistema goriva i komponenti motora. Zbog svoje abrazivne prirode, u kombinaciji sa visokim pritiskom goriva kod motora sa ubrizgavanjem goriva, sve strane čestice koje prođu kroz neispravan ili prljav filter goriva mogu da prouzrokuju začepljenja koja prekidaju dovod goriva i oštećuju motor.
Ovo je 5 znakova neispravnog filtera goriva:
1. Loše performanse motora
Pod velikim opterećenjem, začepljeni filter goriva može da dovede do nasumičnog kolebanja motora. To je obično izraženije prilikom ubrzavanja, posebno uz strm uspon. Iako možda neće biti simptoma u normalnim uslovima vožnje, začepljeni filter goriva će motoru uskratiti dodatno gorivo potrebno prilikom naglog ubrzavanja.
U zavisnosti od opsega ograničenja goriva prouzrokovanog prljavim filterom, motor takođe može da se trese ili da zastajkuje pri različitim brzinama.
2. Teško pokretanje motora
Osim ako nije potpuno blokiran, retko će se desiti da loš filter goriva spreči pokretanje motora. Na vozilu u kojem filter za gorivo nikada nije menjan, prljavi filter može da dovede do nepravilnog protoka goriva, što može da se ispolji dužim paljenjem nego inače. Zbog toga je potrebno proveriti uputstvo za upotrebu o intervalima zamene filtera.
3. Gašenje tokom vožnje
Motor koji se neprestano gasi tokom vožnje mogao bi da bude upozorenje na začepljeni filter goriva. Opet, u zavisnosti od ozbiljnosti začepljenja, vaš automobil može odmah da se pokrene bez primetnog gubitka snage. Kako se začepljenje pogoršava i isporuka goriva postaje sporadičnija, zaustavljanje motora postaje preterano ili se pogoršava pri ubrzanju. To znači da je filter potpuno začepljen i da je vreme za zamenu.
4. Grub rad u praznom hodu
Začepljeni filter goriva može da prouzrokuje i težak rad motora u leru kao i moguće paljenje „Check engine“ lampice. Kad se ta lampica upali, vreme je za odlazak u servis.
5. Kvarovi delova sistema goriva
Razlog bučne, oštećene ili neispavne pumpe za gorivo može da bude začepljeni filter goriva, koji sprečava ispravnu količinu goriva da dopre do motora. Pumpa za gorivo će pokušati da kompenzuje loš filter goriva, stavljajući preteran pritisak na motor pumpe za gorivo, što može da dovede do preranog otkazivanja pumpe.
Prljavština koja prođe kroz prljavi filter goriva, može da ošteti i začepi dizne, što dovodi do svih vrsta problema u radu motora. Zamena prljavog filtera goriva i servisiranje i ispiranje dizni bi trebalo da vas vrati na put uz minimalne troškove.
Kako piše Auto Klub, postoji nekoliko drugih razloga za gubitak snage motora i probleme u vožnji, ali vredi prvo proveriti stanje filtera goriva. To je jeftino i jednostavno rešenje.
Bonus video: Ko ovo ne uradi sa autom, vožnja tokom zime biće mu vrlo teška