Foto: Latin NCAP

U ovom električnom automobilu život je na kocki.

Iako iza ovog modela stoji nemački gigant, radi se o automobilu kom bezbednost nije visoko na listi prioriteta.

Zove se JAC E10x, a u ponudi je kompanije Sehol, koja je nastala 2018. godine kao zajednički projekat Seata i JAC Volkswagen Automotive. Kineski električni auto predstavljen je prošle godine, a sad je stigao na test Latin NCAP-a.

Foto: Latin NCAP

Iako ovo nije prvi automobil s nula osvojenih zvezdica, pa čak ni prvi električni, Latin NCAP ističe da je ovo prvi automobil kod kog se pogon nije isključio posle sudara, bilo da govorimo o frontalnom ili udarcu s boka. Iako je sistem obaveštavao da je ugašen, baterija je i dalje bila uključena i napajala sve sisteme u vozilu.

Takođe, tokom procene rada sistema elektronske kontrole stabilnosti, primećeno je drastično trošenje guma, pa je testiranje prekinuto zbog opasnosti od pucanja pneumatika. Spomenimo i da ovaj automobil ima tek dva vazdušna jastuka, ESC je opcija, dok se napredniji sistemi pasivne i aktivne bezbednosti uopšte ne nude.

Kako piše index.hr, JAC E10x je na kraju ostvario rezultat od 0.00% za zaštitu odraslih putnika, 6.34 odsto za zaštitu dece putnika, 20.25 odsto za zaštitu ranjivijih učesnika u saobraćaju, kao i 6.98% u području sistema asistencije.

„Model je pokazao nestabilnu strukturu i nestabilno područje gde su stopala putnika napred, i to u frontalnom sudaru, sa slabom zaštitom grudnog koša vozača, što znači visoku verovatnost povreda opasnih po život koje pak dovode do nula bodova u frontalnom sudaru za bezbednost odraslih“, zaključuje Latin NCAP.

Bonus video: Ovo su najopasnije deonice za vožnju u Srbiji

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar