Foto: Dodge/Promo

Unutar Stellantis Grupe postoje mnogi načini za uštedu, a jedan od njih jeste deljenje platforme, dizajna i motorizacije između brendova. Dodge je nedavno predstavio Hornet, koji je zapravo Alfa Romeo Tonale u nešto drugačijem izdanju, ali čelnici italijanske kompanije nisu zadovoljni jer bi Hornet mogao da „ukrade“ kupce njihovog krosovera Tonale.

„Najdinamičniji, najbrži i najsnažniji kompaktni automobil sa cenom manjom od 30.000 dolara“ – na ovaj način je Dodge opisao potpuno novi Hornet kada je objavio zvanične informacije o ovom krosoveru početkom avgusta.

Američka kompanija je posebno ponosna na svoj prvi model u ovoj dekadi, iako je jedan drugi član Stellantisa nezadovoljan lansiranjem novog proizvoda. Hornet se bazira na modelu Alfa Romeo Tonale, i ova dva automobila dele mnoge delove karoserije, vešanja i enterijera. Krosover je zamišljen kao projekat Alfa Romea i The Drive izveštava da italijanski proizvođač nije srećan sa činjenicom da je Dodge dobio završen proizvod i samo stavio novi logo i drugačije branike.

Foto: Dodge/Promo

„Dodge je iskoristio Tonale da napravi automobil koji ispunjava uslove emisije gasova– njihov Aston Martin Cygnet trenutak, ako vam je tako lakše. Unutrašnja politika je pobedila, jer je Dodge trebao automobil koji će smanjiti njihovu prosečnu emisiju štetnih gasova, pa je tako nastao Hornet“, izjavio je neimenovani izvor iz Stellantisa pod uslovom anonimnosti.

Iako su gotovo identični, ova dva automobila su pozicionirana na dva različita kraja segmenta kompaktnih krosovera. U principu, Dodge Hornet bi trebalo da bude za oko 10.000 dolara jeftiniji, što znači da će Alfa Romeo imati problema da proda svoj proizvod u SAD.

Neki kažu da je Tonale za Alfu najbitniji novi model jer se italijanska kompanija nada da će zabeležiti bolje prodajne rezultate od modela Giulia i Stelvio u Severnoj Americi.

Foto: Dodge/Promo

Ipak, sa dosta jeftinijom alternativom iz Dodgea sličnog dizajna, čini se da je strategija Alfa Romea u problemu, i zbog toga kompanija nije baš zadovoljna povodom ove situacije. Dodge je za svega 24 časa od debija Horneta dobio skoro 14.000 rezervacija.

Foto: Dodge/Promo

Međutim, mnogi ljubitelji Dodge-a nisu zadovoljni sa Hornetom. S obzirom da deli platformu i delove sa modelom Alfa Romeo Tonale, pojedini fanovi brenda su izrazili svoje nezadovoljstvo činjenicom da se Dodge nije previše potrudio kako bi se Hornet razlikovao od italijanskog rođaka.

Bonus video: Vozili smo novi Alfa Romeo Tonale

Pratite nas i na društvenim mrežama: Facebook Twitter Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar