Podeli
Foto: Shutterstock

Najbolje vreme za kupovinu polovnog motocikla je zima, iz prostog razloga što su tada cene najrealnije. Kada dođe lepo vreme, kupovinu "u poslednjem trenutku" prodavci znaju da naplate. Uostalom tako je sa svom robom - najskuplja je u momentima kada je i najpotrebnija. Zato vam sada otkrivamo neke od osnovnih stvari koje treba da se provere ukoliko kupujete polovni motocikl.

Kod polovnog motocikla najbitnije je da je redovno održavan. Zato je bitno da znate da prepoznate neodržavan primerak i danas vam donosimo kratak vodič za kupovinu.

Motocikli koji su redovno održavani i kojima je poklanjana pažnja mogu da pređu mnogo kilometara bez većih problema. U redovno održavanje spadaju redovne zamene svih tečnosti i filtera kao i svih zamenskih delova. Dobar deo vozača pazi na svoje motocikle i prava je sreća kada naiđete na takav primerak. Međutim, postoje i oni drugi koji uopšte ne vode računa o motociklima i kupovina takvog primerka može da se pretvori u noćnu moru.

Saznajte još:

Iskusniji već znaju kako da prepoznaju neodržavan motocikl, ali za sve manje iskusne, u daljem tekstu ekipa sa sajta BjBikers.com opisuje na koji način možete da prepoznate da li je polovni motocikli koji gledate redovno održavan.

Istorija motocikla

Za početak je najbolje popričati sa vlasnikom o samom motociklu, to jest bitne su informacije poput toga da li je on prvi, drugi ili koji vlasnik, o određenim kvarovima, potencijalnim padovima i samom održavanju. Ukoliko vlasnik zna dosta informacija i ako iskreno odgovara na pitanja o održavanjima i kvarovima, to je već dobar znak.

Estetska oštećenja

Par ogrebotina na oklopima, iskrivljene poluge kočnice ili kvačila ne moraju da znače da je motocikl padao. Ukoliko je star nekoliko godina ili čak nekoliko desetina godina, sasvim je normalno da postoje određena fizička oštećenja. Ta oštećenja lako nastanu. Svakom od nas, nažalost, može da se desi da motocikl padne u mestu ili da ga slučajno ogrebemo. Tako da to nije razlog da se pomisli da je motocikl neodržavan.

Foto: Shutterstock/kajeab_pongsiri

Ukoliko je motocikl čist i vidi se da je redovno brisan, to je već dobar znak. Dok sa druge strane, ukoliko je motocikl mastan i prljav, može da znači da imate posla sa primerkom koji nije mažen i pažen.

Proverite sve tečnosti

Jedna od lakih provera u vezi sa redovnim održavanjem motocikla je provera svih tečnosti koje uključuju kočionu tečnost, ulje u agregatu i rashladnu tečnost.

Jednostavnim vizuelnim pregledom možete utvrditi da li su ove tečnosti redovno menjane. Ulje u kočionim rezervoarima se lako vidi. Trebalo bi da ima lepu uglavnom žućkastu boju i da bude blago providno. Crno ulje ili ulje sa raznim primesama govori da je ulje staro i da nije dugo menjano.

Foto: Shutterstock

Isto važi i za ulje u agregatu. Kroz prozorčić za proveru proverite kako izgleda ulje. Ukoliko ima lepu “zdravu” boju i ne “mućka” lako, to je dobar znak. Ukoliko je crno i previše tečno, to je pokazatelj da nije skoro menjano. Ulje od dugog stajanja može da pocrni, ali čak i tada zadržava viskozitet i gustinu. Ukoliko je crno i retko, to je znak da je agregat prešao pozamašnu kilometražu sa istim uljem.

Rashladna tečnost uglavnom dugo vremena zadržava istu boju. Kod rashladne tečnosti ne može se lako utvrditi puno stvari. Uglavnom je bitno proveriti njen nivo.

Foto:Shutterstock

Bitna stvar je nivo svih tečnosti. Ukoliko nedostaje kočione tečnosti, ulja u agregatu ili rashladne tečnosti to je znak da se o motociklu nije pazilo i da mu se nisu dosipale ili menjale tečnosti kada su potrošene.

Lanac, lančanici i gume

Lanac, lančanici i gume spadaju u potrošne materijale. Pregledom guma ne možete puno utvrditi da li je motocikl redovno održavan, osim ako gume nisu skroz izlizane što je znak da neko nije vodio računa o svojoj bezbednosti.

Saznajte još:

Ista stvar važi za lanac i lančanike. Potrošeni lančanici imaju oštre zupce i brzo dovode do propadanja lanca i vožnja takvog motocikla je nebezbedna.

Kada ste sve ovo obavili treba da proverite kočnice, kočione diskove, ali i da startujete motor, ustanovite da li neka tečnosti curi i na kraju ga provozate. Na šta sve u ovim situacijama da obratite pažnju, pročitajte detaljno na ovom linku.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar