Foto:promo Yamaha

Koliki je zapravo značaj protoka vazduha kod motora? Odgovor je jednostavan: najveći! Glavne uloge dodeljne su filteru vazduha, auspuhu i aerodinamici. Evo i zašto.

Kako piše BjBikers.com, prva stvar je aerodinamika. Aerodinamika predstavlja termin koji podrazumeva osobinu određenog tela da pruži što manji otpor vazduhu pri određenoj brzini.

Što je brzina veća, taj otpor je veći. Svakako, aerodinamika najviše zavisi od oblika tela. Kada gledamo aerodinamiku motora sa vozačem, u odnosu na bilo koji automobil kao referencu, vidimo da je motocikl u maleru.

Foto: Promo

Saznajte još:

Motor ne može biti aerodinamičan kao druga vozila, ali pomoću oklopa i pozicije vozača težimo da taj otpor vazduha bude što je manji mogući.

Primera radi, vetrovi koji duvaju brzinom od 200 km/h dižu krovove na kućama, ruše drveće… Zamislite sebe, parkiranog na motociklu u takvoj oluji.

Ista stvar je kada nema vetra, a vi na stazi vozite 200 km/h. Vazduh je taj koji smeta da se brzina motora izračuna matematički.

A onda je vazduh rekao: “Pošto te zezam na aerodinamici, mislio sam da ti pomognem pri sagorevanju, ali ti si me zeznuo sa glupavim filterom vazduha koji nisi očistio u životu, pa šta više ‘oćeš od mene???”

Foto:promo Yamaha

Ja sam mu rekao, “samo blebećeš i zanovetaš”, na šta se on naljutio i kazao: “Prvo me zezaš na ulasku u agregat, lošim filterom vazduha, ali ti ni to nije dovoljno, nego me sputavaš i pri odlasku”.

Reče to i ode u auspuh. Sav vazduh, koji se namuči da bi prošao kroz filter vazduha, pa se kresne sa smešom goriva u cilindru, mora da napusti isti kroz odvod vazduha. Auspuh. Mesto gde se stvara muzika. I još jedno maler mesto za protok vazduha.

Detaljno o ovoj važnoj temi, pročitajte na linku kroz zanimljivu priču motociklite sa BjBikers.com

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar