Foto: Shutterstock

Ne tako hladno vreme motociklistima je i ove godine omogućilo "produženu sezonu". Iako nas očekuje još par koliko-toliko podnošljivih dana, ipak se većina odlučila da parkira svoj motocikl do lepšeg vremena. Da bi motocikl na početku sledeće sezone bio odmah spreman za vožnju, veoma je važna pravilna priprema za zimu. U tekstu ćemo skrenuti pažnju na nekoliko stvari koje bi trebalo da odradite pre stavljanja motocikla u zimski san, kao i par stvari koje je poželjno raditi tokom narednog perioda.

Čak iako niste jedan od onih vlasnika motora koji redovno lickaju svoj motocikl, pred zimu je idealan trenutak da jednom generalno operete svoj motocikl.

Najbolje bi bilo da podignete motocikl na centralnu nogaru ili na štender. Ukoliko vaš motocikl nema centralnu nogaru ili ukoliko ne posedujete štender to ne bi trebalo da predstavlja veliki problem, ali će vam malo otežati posao.

Prva stvar na koju sa sajta BjBikers.com skreću pažnju je da nipošto ne perete motocikl pod visokim pritiskom. Čest je slučaj da vlasnik motora nema gde da opere motocikl, pa se odluči za pranje u perionicama sa aparatom pod visokim pritiskom. Pranje pod visokim pritiskom može sa sobom da povuče posledice poput toga da voda dospe u električne spojeve ili da jednostavno pod pritiskom oštetite neke žice ili senzore kojih na današnjim motociklima ima sve više.

Ipak, ukoliko jednostavno nemate drugog izbora, najbolje je da tokom pranja mlaznicu usmerite na najmanje 60-70 cm od motocikla.

Pranje motocikla je najbolje izvršiti tako što u kofu naspete mlaku vodu i zatim u tu vodu dodate neki od mnogobrojnih šampona za pranje motocikla koje danas možete naći na tržištu. Zatim sa sunđerom lagano pređite sve plastične delove na motociklu i posle toga krpom prebrišite sve delove koje ste pokvasili.

Foto: Shutterstock/kajeab_pongsiri

Na kraju poželjno bi bilo osušiti motocikl fenom jer na taj način možete izbeći pojavu fleka od kamenca.

Za detaljno pranje motocikla biće vam potrebna sredstva poput odmašćivača. Već kad detaljno perete motocikl, nije loše da se sagnete ispod bloka motora i da tamo uklonite sve nečistoće. To čišćenje ima dvojaku ulogu, jer ćete pored toga što čistite motocikl moći i da vizuelno pregledate da li negde slučajno dolazi do curenja ulja ili ima nekih drugih fizičkih oštećenja.

Saznajte još:

Pranje felni i lanca

Ukoliko ste završili sa svim plastičnim delovima na motociklu i čišćenjem bloka, sledeća stvar je čišćenje i podmazivanje lanca.

Tokom vožnji vaš lanac pokupi prašinu i prljavštinu (naročito ako vozite off road motocikl) te je za duži životni vek lanca itekako bitno da ga očistite.

Za čišćenje lanca danas takođe postoji veliki broj sprejeva, a posle čišćenja jednostavno odmah i podmažite lanac.

Foto: Shutterstock

Posle čišćenja lanca, pređite na pranje felni.

Felne (naročito zadnja) često na sebi imaju tragove ulja od podmazivanja lanca, a na prednjoj felni se često nakupi fina prašina od kočionih pločica koja se zalepi. Na sreću i za ovaj problem postoje razni sprejevi, ali verujete i da će obična krpa poslužiti da se uklone nečistoće.

Povedite računa o akumulatoru

Akumulatori nisu naročito zahtevni za održavanje, ali ih jaka zima i dugo nekorištenje mogu nepovratno oštetiti. Ukoliko posedujete akmulator sa kiselinom, proverite nivo kiseline. Ukoliko je ispod minimuma to je znak da je vašem akumulatoru potrebno malo pažnje u vidu dosipanja kiseline. Danas se na svu sreću ovaj problem rešava sipanjem destilovane vode.

Saznajte još:

Drugi savet je da sa vremena na vreme dopunite akumulator tokom perioda stajanja i posle “zimskog sna” zasigurno nećete imati problema.

Kad ste već kod akumulatora, proverite na svim spojevima da li je slučajno došlo do oksidacije. Ukoliko utvrdite da je sve u redu, nije na odmet da zaštite spojeve sa akumulatorom sa nekim prigodnim sredstvom.

Obratite pažnju na gume

Gume su tokom dugog stajanja podložne deformacijama i na kraju propadanju. Da biste zaštitili gume najbolje bi bilo da se motocikl tokom stajanja nalazi na centralnoj nogari ili štenderu. Kada podignete motocikl proverite pritisak u gumama i po potrebi ga prilagodite na preporučenu vrednost.

Foto: Shutterstock

Zatim bi bilo dobro da gume premažete nekim od sredstava za zaštitu guma. Zaštita guma je dobra stvar jer sprečava da se guma stvrdne i ukoliko je zaštite produžićete joj životni vek.

Ukoliko nemate štender ili centralnu nogaru, s vremena na vreme jednostavno pregurajte motocikl i zavrtite točak tako da strana koja je bila dole, neko vreme bude gore.

Prekrijte motocikl

Preporuka je da sa ceradom ili nekom drugom tkaninom prekrijete motocikl, kako na njega ne bi padala prašina ili da vam se nekim slučajem ne dogodi da nešto padne. Pokrivanje motocikla može da spreči neželjena oštećenja.

Foto: Shutterstock

 

Da li treba menjati motorno ulje i filter, puniti rezervoar do čepa i zaštititi metalne i plastične delove motocikla, saznajte na ovom linku.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar