Foto:Promo

Mnogi modeli su vrlo brzo nakon predstavljanja dobili loše ocene javnosti i specijalizovanih medija, pa su samim tim bili predodređeni za smetlište istorije, gde su i završili, pre ili kasnije. Međutim, kada se pogleda iz ove perspektive, moguće je da su neki od njih nepravedno dobili loše ocene, a mi predstavljamo 7 automobila za koje smatramo da su zaslužili drugu priliku koju nisu dobili.

Pojedini automobili su u startu bili otpisani, pre svega zbog dizajna koji nije bio po ukusu javnosti.

Na taj način, zanemarene su sve ostale karakteristike takvih modela, jer je tokom 21. veka izgled automobila postao presudna stavka prilikom kupovine. Mnogi proizvođači su napravili kardinalnu grešku u startu od koje nisu mogli da se oporave, pa su brojni modeli otišli u prevremenu penziju. Ipak, postoje i neki drugi detalji koji su razlog neuspeha pojedinih modela, ali više o tome u nastavku teksta gde se nalazi 7 automobila za koje mislimo da je trebalo da dobiju drugu šansu.

1.Audi A2

Mali, lagan (svega 895 kilograma u najlakšem izdanju), sa efikasnim trocilindarskim motorom, sve to zvuči vrlo poznato danas, ali Audi A2 je sve ovo nudio još početkom ovog veka. Tu se upravo i nalazio problem ovog nemačkog supermini modela sa aluminijumskom karoserijom, a to je da je jednostavno bio ispred svog vremena.

Foto:Promo

Jednostavna kabina Audija A2 je imala minimalistički dizajn, a vrlo niska potrošnja goriva je neke kupce odlučila za izbor dizelskog agregata. Ipak, mnogi su mislili da je vešanje ovog modela previše tvrdo, a Audi je nakon 176.377 prodatih primeraka rešio da prekine proizvodnju ovog automobila 2005. godine. Ipak, postoji mogućnost da će nemačka kompanija uskoro predstaviti potpuno novi A2.

2.BMW Compact

I dok se elegantna treća generacija BMW-ove Serije 3 prodavala kao hladno pivo na Oktoberfestu, nemačka kompanija je rešila da proširi gamu ovog modela nešto kompaktnijim automobilom. Tako je nastala BMW Serija 3 Compact, koja je od sedana bila kraća za 200 mm, i sa troje vrata predstavljala je pravog konkurenta Audiju A3.

Foto:Promo

Uz promenu na zadnjoj osovini u poređenju sa standardnom Serijom 3 koja je obećavala „više igranja za zadnjim delom“, Compact je obećavao zabavnu vožnju, ali benzinski agregati zapremine 1,6 i 1,8 litara koji su se nudili na većini tržišta umanjili su sportski doživljaj ovog modela. Neki su uspeli da dođu i do retke 323i verzije sa šestocilindarskim agregatom koji je bio pravi izbor za ovaj model, pa se čini da je za neuspeh Serije 3 Compact najviše kriv pogrešan izbor motora.

3.Citroen C6

Od trenutka kada je prestala prodaja modela DS, fanovi su tražili pravog naslednika i čini se kao da je Citroen pogodio pravo u metu kada je 2005. godine predstavio C6. Privlačan dizajn, neverovatna udobnost i kvalitetna kabina doprineli su pozitivnom utisku o ovoj limuzini.

Foto:Promo

Međutim, dok se mnogima C6 svideo, retko ko je želeo da se odrekne bezbednosti svoje nemačke limuzine prilikom promene kompanijskog automobila, i to je razlog neuspeha francuskog sedana. Retko kada se mogao primetiti na ulicama čak i u godinama proizvodnje, od 2005. do 2012, a sada je još ređi prizor. Šteta jer se radilo o prilično dobrom automobilu.

4.Fiat Multipla

Postoje dva tipa ljudi na svetu, oni koji se smeju Multipli i oni koji je razumeju. Da, mnogima je dizajn bio smešan, ali se ipak radi o automobilu koji je mogao udobno da smesti 6 ljudi, zajedno sa njihovim prtljagom, a nije zauzimao više mesta od Volkswagen Golfa. Takođe je bio upravljiv, udoban, i imao je prilično efikasne motore.

Foto:Promo

Ipak, u ovom slučaju, dizajn je pobedio praktičnost, a Fiat je čak rešio da ismevanje ovog modela ubaci u svoju marketinšku kampanju. Restilizovana verzija iz 2004. godine je imala znatno drugačiji izgled od originalnog modela, ali to nije uspelo da zadrži Multiplu u životu.

5.Porsche 911 (996)

Verovatno se pitate kako se jedan Porsche našao na ovoj listi, ali model 911 sa oznakom 996 je jedan od najomraženijih automobila nemačke kompanije. Mnogi ljubitelji Porsche-a su bili zapanjeni kada je objavljeno da će šestocilindarski agregat imati vodeno hlađenje, što su oni shvatili kao veliko odstupanje od tradicije, ali bez te promene, pravila o emisiji štetnih gasova bi ugasila 911.

Foto:Promo

Takođe, mnogima se nije svideo ni izgled prednjih svetala koja su bila ista kao kod Boxtera, ali Porsche je tada nalazio razne načine da obezbede finansijski opstanak, pa je i ovo bio jedan vid uštede. Iako su mnogi bili oštri prema ovom modelu kada je bio nov, sada je on postao poželjan moderni klasik.

6.Opel Calibra

Prodajni rezultati Opel Calibre koja je nastavila dug niz Opelovih kupea su bili dobri, ali činjenica da je ovaj automobil delio platformu i mnoge delove sa Opel Vectrom dovela je do toga da Calibra nije bila baš upravljiva. U prevodu, dizajn je izgledao sportski ali vožnja nije bila takva.

Foto:Promo

Opel Calibra se proizvodila od 1989. do 1997. a prodato je ukupno 239.118 primeraka, što je prilično dobar rezultat za jedan kupe. Ipak, nedostatak sportskog pedigrea je bila velika mana, i pored toga što je ovaj model imao odlične agregate, kao što su dvolitarski turbo benzinac i V6 zapremine 2,5 litara.

7.Volkswagen New Beetle

Igranje sa tradicijom bila je rizičan plan za Volkswagen kada su 1998. rešili da predstave novu „Bubu“. Retro izgled je podsećao na original, ali su iskoristili platformu i delove od Golfa, pa je nova „Buba“ imala pogon na prednjim točkovima i motor napred, što i nije bilo u skladu sa tradicijom. Iako su se mnogi fanovi originala protivili novom modelu, prodaja je bila prilično dobra pa je Volkswagen rešio da predstavi drugu generaciju 2011.

Foto:Promo

Nova „Buba“ je istrpela dosta kritika zato što nije bila praktična kao Golf na kojem se bazira, a još je bila i skuplja. Međutim, činjenica je da je Volkswagen pronašao pravi trenutak za lansiranje jer je prodato čak 1.163.890 primeraka prve generacije nove „Bube“. Ipak, i novu „Bubu“ je pregazilo vreme, pa je proizvodnja obustavljena 2019. godine.

Bonus video: Ko su vozači koji „spavaju“ u levoj traci na auto-putu, šta nam se sviđa a šta ne kod novog električnog BMW-a iX i kakva je to tehnologija koja će stati na put pijanim vozačima – pogledajte u novoj epizodi „Vožnja sa Tinom i Nebojšom“

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar