Pariz
Foto: www.fashionpps.com / Avalon / Avalon Editorial / Profimedia

Na revijama koje su prikazane u Parizu onlajn, bez publike prikazani su modeli za narednu jesen i zimu koje jedva čekaju da nose istinski poklonici mode, a ne samo influenserke.

Kakve razlike se primećuju pre pandemije i sad, pitali smo modnog urednika i stilistu Ivana Radojčića.

Pročitajte još:

„Modus operandi globalne modne industrije je i pre pandemije bio predmet polemike – kako učiniti multimilionsku ‘fast fashion’ revoluciju (koja je pojela svoju decu) humanijom i održivijom. Međutim, dani provedeni u izolaciji širom sveta su na videlo izneli sve zanemarivane nedostatke modnog vavilona – ne samo one koji se odnose na zagađenje već i na ‘Car je go’ pitanje koje godinama unazad niko ‘nije čuo’ ili prosto niko nije dovoljno glasno pitao. Zašto nas svake nedelje terate da jurimo neki hajp i gde uopšte sve to možemo da nosimo?

Dior
Dior; Foto: FashionPPS / Zuma Press / Profimedia

Samim tim, prijatno osveženje je videti da je Pariska nedelja mode, kao prirodno i prigodno najburžoaskija od svih, protekla u potpunoj introspekciji – dizajneri su se duboko zamislili nad egzistencijalizmom pandemijskog, pa smo tako videli farmerke u Dioru (ili je pravilnije Dior u farmerkama, ako razmišljamo naglas?), Chloe devojku konačno svesnu carbon footprinta (pod patronatom nove kreativne direktorke ove kuće Gabrielle Hearst poznatu po kontinuiranim naporima da se prebrodi jaz između trenda i ekologije) i moj lični favorit – ubedljivu Marine Serre čija modna kuća stara svega tri godine je globalno prepoznatljiva zahvaljujući printu polumeseca koji je Beyonce nosila u ‘Black is king’, a koja nam se iz pozicije modne (nad)moći obratila sa apelom da ponovo poverujemo u skromnost, bliskost i upcycling“, kaže Radojičić.

Pariz
Chloe; Foto: www.fashionpps.com / Avalon / Avalon Editorial / Profimedia

U kolekcijama smo tako dobili udobnost pre svega, meke materijale, trikotažu, jastuk jakne, čupave planinske čizme, odeću koja je savršena i za šuškanje kod kuće i za džoging i za ofis, eko tkanine, a višak detalja zamenili su upadljivi dezeni, odlična obuća i efektne torbe. Uglavnom, veći deo kolekcija je namenjen dnevnim varijantama, ali skoro svaka je imala svoj adut za veče, jer šta bi bio život bez nade u bolje, glamurozno sutra?

Luj Viton
Foto: ABACA / Abaca Press / Profimedia

Sportski komadi su se ušunjali i u korporacije, a iako su brendovi kao što su Lanvin i Celine delimično zaslužni za to, zbog pandemije dizajneri su morali da počnu da se prilagođavaju potrebama kupaca. U tom procesu su ostali zatečeni sopstvenom zaboravljenom kreativnošću koja ih je zapljusnula. Bilo je potrebno samo da uspore, povuku se u svoje vile s bajkovitim vrtovima, maštaju, crtaju, kroje i podsete se zašto su počeli da se bave modom.

Miu Miu
Miu Miu; Foto: www.fashionpps.com / Avalon / Avalon Editorial / Profimedia

 

*

Bonus video:

 

 

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar