Podeli
Fitnes
Foto: EVGA / BACKGRID / Backgrid USA / Profimedia

Kvalitetno opuštanje i rekreacija glavni su način za oslobađanja od stresa, što nam je danas potrebnije nego ikad, a ako još niste našli najbolju aktivnost za to - preporuka je da potrčite.

“Napetost koju osećamo potrebno je otpustiti”, kaže Ingo Fobose, profesor na sportskom univerzitetu u Kelnu, koji smatra da je od stresa najbolje otrčati – bukvalno.

Poznato je da vežbanje otpušta endorfine i snižava hormone stresa. Čak i umereno vežbanje rezultira povećanjem osećaja sreće i zadovoljstva, pokazale su studije.

Međutim, ako želite tako da ublažite stres, pazite da ne preterate. Kad ste već nervozni, ako zapnete s vežbom, možete izazvati suprotan učinak i podići nivo kortizola, hormona stresa.

Pročitajte još:

U idealnim situacijama vežbaćete napolju, na svežem vazduhu i dnevnoj svetlosti.

“Sport otpušta hormone poput serotonina i dopamina koji pomažu koncentraciji, popravljaju raspoloženje i povećavaju lični osećaj dobrobiti”, kaže sportska naučnica Džoana Rap.

Dodaje da je u tome vrlo važno odabrati sport u kojem uživate, jer ako vam vežbanje nije zabavno, neće vam ni pomoći u ublažavanju stresa, nego će samo postati još jedna gnjavaža.

Na kraju se u preseku svih faktora trčanje zaista ispostavlja kao dobitna kombinacija – nije dosadno i jednolično, krećete se svojim ritmom, napolju ste…

Ako vam je bicikl draži od trčanja, pokrenite točkove, a možete izabrati i igranje stonog tenisa u parku ili samo šetanje.

***

Bonus video:

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar