Dijeta 80/20: Za i protiv ishrane koja je zaludela svet

Podeli:
Džesika Alba
Džesika Alba je jedna od poznatih žena koje se kunu u ovaj način ishrane; Foto: FlightRisk-Pule / Backgrid USA / Profimedia

Da se razumemo - magični štapić koji za nekoliko dana u nepovrat odnosi kilograme niti postoji niti bi trebalo da postoji. Nema istinski lepog i zdravog tela bez uravnotežene ishrane i redovne fizičke aktivnosti, osim ako ste obdareni vanserijski dobrom genetikom, ali, neke cake za preskakanje prepreka do cilja ipak postoje i naročito su popularne kad ih preporučuju poznate ličnosti. Među njima je i dijeta 80/20.

U pitanju je pravilo na kom se zasniva celokupan plan ishrane, a koje podrazumeva da 80 odsto vašeg jelovnika čine celovite namirnice (povrće i voće, riba, meso i druge namirnice koje nisu industrijski prerađene ili one kojima sastav tokom prerade nije izmenjen). U preostalih 20 odsto imate pravo da se igrate i udovoljavate sebi “slatkim grehovima”, a da to ne ugrozi vađe zdravlje i figuru, smatra dijetetičarka Rejčel Hartli.

U ovaj način ishrane kunu se brojne poznate ličnosti kao što su Miranda Ker, Olivija Man, Žizel Bundšen, Džesika Alba, Karli Klos, a njihova iskustva su toliko dobra da tvrde kako su uspeli da skinu i do šest kilograma za samo nekoliko dana… Ipak, ne može se reći da je 80/20 dijeta dobro rešenje za svakoga, s obzirom na to da, kao i svaki drugi restriktivni režim, ima svoje prednosti i mane.

Pročitaj i:

ZA

Manji pritisak

Kad ne moraš da razmišljaš o tome koje su ti namirnice apsolutno zabranjene, mnogo je lakše povinovati se drugim pravilima.

Bolji društveni život

Restriktivne dijete često otežavaju viđanje s drugim ljudima. Međutim, kad imate pravo na oko četiri “grešna” obroka nedeljno, to vam daje mogućnost da isplanirate druženje tako da dijeta ne trpi.

Vodi ka zdravijim navikama

Zdrav životni stil ne znači da uvek jedete isključivo zdravo i nikad sebi ne dajete oduška. Naprotiv, kad se s vremena na vreme opustite, veće su šanse da ćete se posle truditi da ovu grešku ispravite što vas tera na ponavljanje dobrih navika u ishrani. Bar do sledećeg greha.

PROTIV

Lako je okliznuti se

Nije baš jednostavno izmeriti šta je tačno 20 odsto naše ishrane, jer ne možemo meriti svaki gram. Zato ovaj metod ostavlja dosta prostora za “varanje”, pa tako ljudi u svojim obrocima za udovoljavanje umeju i te kako da preteraju na sopstvenu štetu.

Teško je kontrolisati se

Ako stalno udovoljavate sebi jednom istom “grešnom” namirnicom, onda ona za vas postaje neka vrsta droge. Tako će vam vremenom biti teško da se zaustavite na jednom zalogaju ili parčetu.

Zahteva dosta pripreme i planiranja

Jedini način da sprečite suvišna iskušenja je da uvek pri ruci imate spreman zdrav obrok. Na taj način ćete pobediti svoj mozak i naviku da kad god ste gladni posegnete za nečim lošim.

***

Bonus video:

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar