Koronavirus Italija fudbal
Foto: EPA-EFE/Marco Ottico

Paolo Viteli, koji je osnovao Azimut Yachts kasnih 1960-ih, preminuo je u 77. godini, potvrdila je kompanija u utorak. Kompanija Azimut, koja je poznata po svojim luksuznim jahtama za kojima žude svetski bogati i slavni, rekao je da je preduzetnik umro u svojoj kući u zaseoku Maskonjac, koji se nalazi u severnoj italijanskoj oblasti Aosta. Okliznuo se na ledu i udario glavom o beton.

Tokom 1980-ih, Viteli je kupio Cantieri Benetti, istorijsko brodogradilište u Viareggio-u i stvorio Azimut|Benetti Group, prenosi Blic.

Danas je Azimut|Benetti Group rangirana kao kompanija broj jedan u svetu. Vitelijeva ćerka Đovana je predsednik grupe od marta 2023.

U oktobru je grupa Azimut|Beneti, sa sedištem u Aviljani, u Italiji, blizu Torina, saopštila da su njeni prihodi porasli na 1,3 milijarde evra u fiskalnom periodu između 2023. i 2024. godine, u poređenju sa 1,2 milijarde evra prošle godine, zahvaljujući ključnim tržištima. U to vreme, njen glavni izvršni direktor Marko Vale je prognozirao rast od 15 odsto do istog perioda 2025.

Pročitajte još:

Paolo Viteli je rođen u Torinu, Italija 1947. godine u porodici preduzetnika. Vođen strašću prema čamcima i jahtanju, osnovao je svoj posao, Azimut, sa samo 21 godinu, objavila je kompanija na svom sajtu.

Nakon što je diplomirao ekonomiju i trgovinu, sa 22 godine postao je uvoznik čamaca nekih od najprestižnijih brodogradilišta u Severnoj Evropi.

Do sredine 1970-ih, Azimut je lansirao seriju čamaca i kasnije proširio opseg sa 8 na 10 metara na veće modele, sve do kultnog Azimut Failaka 105′ (30,8 metara), koji je prodat porodici Onazis.

Luka Foto: Zoonar GmbH / Alamy / Alamy / Profimedia

Više od polovine Azimutove flote sada čine jahte sa niskim emisijama koje smanjuju emisiju CO2 za između 20 i 30 procenata. Seadeck 6 integriše inovativni sistem koji omogućava i nultu emisiju na sidru i krstarenje sa isključenim generatorom, dodatno smanjujući potrošnju na brodu.

Ovaj sistem, nazvan Mild Hibrid Zero Emission Hotel Mode, zasnovan je na litijumskoj bateriji od 42 kVh i alternatoru povezanom sa jednim od tri motora. Sve u svemu, plovilo smanjuje emisiju CO2 za 40 procenata tokom godinu dana prosečne upotrebe, kako na krstarenju, tako i na sidru, u poređenju sa tradicionalnim čamcem sa letećim mostom sličnih dimenzija.

Kompanija je saopštila da je uložila 20 godina istraživanja i razvoja u održive inovacije i da radi na ispunjavanju ciljeva koje je postavila Međunarodna pomorska organizacija za ukupnu industriju da smanji emisiju CO2 za 40 odsto do 2030. godine.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar