SNS, Moramo, Ujedinjena Srbija, NADA Foto:Vesna Lalić/Nova.rs/Goran Srdanov/Nova.rs/Medija centar Beograd

Slogani, bilbordi, govori na tribinama, mitinzima, nastupi u televizijskim emisijama, intervjui… Sve to čini vrlo važan deo izborne kampanje stranaka i koalicija, kojima se nastoji doći do svakog glasa i novih birača. Jedina razlika je u tome što neki imaju finansijskih sredstava da angažuju magove političkih kampanja koji su svoje znanje brusili širom sveta, dok drugima preostaje samo ono staro - “u se i u svoje kljuse”. U prvoj grupi, koliko je poznato, za sada je samo Srpska napredna stranka. Svi ostali su u drugoj.

Kad je reč o izbornoj kampanji, godinama unazad je poznato da Srpska napredna stranka za te potrebe izdvaja milionske iznose. Godinama unazad kroz medijske natpise provejava i uvek isto ime – Asaf Eisin.

Ovaj Izraelac se iz jednog izbornog ciklusa u drugi, spominje kao idejni tvorac kampanje SNS, promotivnih spotova, ali i onih koji služe za blaćenje protivnika.

O ovome je nedavno govorila i potpredsednica SSP Marinika Tepić.

“Ovo je Asaf Eisin, dugogodišnji izraelski kreator kampanja mržnje i botova za Aleksandra Vučića, koji se krije od javnosti i u Srbiji i u regionu, gde je takođe radio za autokratske i koruptivne lidere od Rumunije do Albanije i Crne Gore. Asafov „rukopis“ je sada već prepoznatljiv po negativnim, agresivnim kampanjama, napadačkim javnim nastupima njegovih političkih klijenata ne samo protiv političkih protivnika, već i protiv organa pravosuđa, „stranaca“, Soroša… Među omiljenim metama su i nezavisni novinari”, rekla je ovim povodom Tepić.

Predsednik SNS Aleksandar Vučić nikada nije krio saradnju sa Asafom.

Obraćanje Aleksandra Vučića povodom Ukrajine Foto: Nemanja Jovanović/Nova.rs

“Eisin je moj prijatelj skoro deceniju. Zahvaljujući njegovim sugestijama, Bogdanovićevu prednost na izborima za gradonačelnika Beograda 2004. godine sveo sam sa 16 na svega 0,5 odsto. Pomagao mi je tada, pomaže nam sada i uvek će nam pomagati“, rekao je jednom prilikom Vučić govoreći o beogradskim izborima, na kojima je izgubio od Nenada Bogdanovića iz DS za svega nekoliko hiljada glasova.

Kako tim koji pobeđuje ne treba menjati, sasvim je izvesno da je Asaf Eisin zadužen i za ovu izbornu kampanju.

Opozicione stranke listom kažu da u njihovoj trenutnoj izbornoj i finasijskoj kombinatorici nema mesta za inostrane stručnjake. Oslanjaju se, kažu, samo na iskustvo i ljude iz sopstvenih redova.

Kad je reč o koaliciji Ujedinjena Srbija, prema našim saznanjima za kampanju je zadužen Centralni izborni štab, u kojem se nalaze predstavnici svih stranaka koalicije. Oni su zaduženi i za slogane, govore, pripremu za gostovanje u televizijskim emisijama…

To na neki način potvrđuje i zamenica predsednika DS Dragana Rakić.

Dragana Rakić
Dragana Rakić Foto: FoNet/Milica Vučković

“Što se tiče DS mi smo založili sve svoje resurse za interes koalicije i koliko znam sve sami radimo”, kaže Rakić za Nova.rs.

Slično je i u koaliciji „Moramo“. Kako saznajemo, vanredno je angažovan samo stručnjak iz Hrvatske koji je zaslužan za nastanak slogana „Moramo“, dok sve ostalo u vezi kampanje rade ljudi iz njihovih redova.

Dobrica Veselinović, Aleksandar Jovanović Ćuta, Nebojša Zelenović Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Lider Dveri Boško Obradović kaže da ovaj pokret, kao i uvek do sada izbornu kampanju osmišljava i sprovodi samostalno.

„Uz savete prijatelja Pokreta iz politikološke i marketinške struke. Naše kampanje su uvek bile među najkreativnijima i tako će biti i ovog puta. Nemamo mnogo novca, ali imamo originalne ideje i kreativnost“.

Lider Demokratske stranke Srbije i kandidat za predsednika koalicije NADA Miloš Jovanović, takođe, kaže da sve rade sami.

Miloš Jovanović Foto:FoNet/Milica Vučković

“Radimo u stranačkim prostorijama, u svojim kućama, založili smo sve ljudske i materijalne resurse naše dve stranke”, kaže Jovanović za Nova.rs.

Generalni sekretar Socijaldemokratske stranke Konstantin Samofalov kaže da veći deo opozicije nema novca za višemilionsku kampanju.

Konstantin Samofalov Foto:TANJUG/ ZORAN ZESTIC

„Za razliku od SNS i mnogih drugih režimskih stranaka, veći deo opozicije nema finansijskih sredstava za kampanju koja će koštati nekoliko desetina miliona evra. Čak i u opoziciji postoje formacije koje imaju gotovo neograničene resurse. Mi se oslanjamo na naše iskustvo vođenja kampanja svih prethodnih godina,a to su bile pobedničke kampanje Borisa Tadića, kao i one u kojima su naši ljudi pobeđivali na lokalnim izborima. Samo iskustvom i znanjem borićemo se protiv režima koji na raspolaganju ima ogromne količine novca“, navodi Samofalov.

Da nisu angažovali agenciju već da se kampanjom bave sami tvrde i u Socijalističkoj partiji Srbije.

BONUS VIDEO: Ponoš: Pomaže mi supruga, a ne Šreder u kampanji

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare