Svih 800.000 korisnika usluga Infostana u Beogradu dobilo je ovog meseca uz račune promo flajere na kojima se podsećaju Beograđani na odluke kojima je gradonačelnik obezbedio besplatne udžbenike, vrtiće i engleski jezik. Ta usluga promovisanja plaćena je kroz budžet Grada Beograda, a cena je minimalno koštala oko četiri miliona dinara ili približno 35.000 evra. To su platili poreski obveznici u Beogradu, dok će jedini korist od toga imati prvi čovek Beograda koji je tako na „mala vrata“ nastavio da radi svoju kampanju pred izbore.
Svako ko je u Beogradu ovog meseca dobio račun za Infostan mogao je da uz njega pročita reklamni materijal kojim se promovišu odluke gradonačelnika Aleksandra Šapića. Pored grba Beograda, na prvom stranci promo materijala istaknute su odluke oko uvođenja besplatnih udžbenika, vrtića i engleskog jezika za predškolce.
Ceo sadržaj flajera ima za cilj da se skrene pažnja na odluke kojim su Beograđani dobili besplatne usluge, uz propratno pismo gradonačelnika koji je rekao da je sve to imalo za cilj da bi se rasteretio kućni budžet.
„Nadamo se da će ovi benefiti, koje je grad Beograd obezbedio, vašoj deci učiniti odrastanje i obrazovanje što kvalitetnijim i boljim. Vaš gradonačelnik“, navodi se na kraju kratkog pisma Šapića, koje se nalazi na dnu flajera koji su podeljeni uz račun za infostan.
Iako su ove odluke odavno obelodanjene, Grad Beograd i Šapić su još jednom pokušali da skrenu pažnju Beograđanima da su dobili besplatne udžbenike, vrtiće i časove engleskog jezika. Budući da su se delili uz račun za Infostan, sve implicira na to da su ove materijale platili poreski obveznici Grada Beograda. Drugim rečima, promo materijali pokriveni su novcem iz budžeta Grada.
Koliko košta promovisanje Šapića?
Nova.rs je kontaktirala Gradsku upravu, Sekretarijat za opšte poslove i javno preduzeće „Infostan“ kako bi smo dobili odgovor na pitanje ko je platio ovu uslugu i iz kojih sredstava, ali odgovor do objavljivanja teksta nismo dobili.
Osim toga, tražili smo informacije koja štamparija je izradila promo flajere, ali ni na te odgovore nismo dobili odgovore.
Gradonačelnik Beograda u više navrata je istakao da delu medija neće odgovarati na pitanja i da je u tome odlučan. Ipak, analizom tržišnih cena za ovakve usluge možemo da izračunamo koliko je izdvojeno iz budžeta.
Kako tvrde poznavaoci prilika, cena za jedan ovakav flajer je 10 dinara, ali kada se uključi nabavka na veliko, što je slučaj sa Gradom Beogradom, jedan flajer u proseku iznosi oko 5 dinara. Ukoliko pomnožimo tu cenu sa brojem korisnika Infostana, kojih je podsećamo 800.000, dobijemo cenu od približno 4 miliona dinara, odnosno 35 hiljada evra.
Toliko iznosi minimalna cena za ovu uslugu, što ne znači da ceo materijl nije koštao znatno više.
Šapić u kampanji za nove izbore
Praktično od dolaska na čelo grada, Šapić je pokrenuo niz projekata i izdvajanja koji su imali za cilj da ga približe građanina. Doneo je odluku o besplatnim udžbenicima i vrtićima, uveo besplatne časove engleskog jezika za predškolce, bazene tokom leta, a kroz projekat Begradske kartice najavio i niz drugih pogodnosti za Beograđane.
Šapić je iskoristio recept sa Novog Beograda, gde je koristio slične metode, s razlikom što Vučić nije s oduševljenjem posmatrao njegove populističke poteze u glavnom gradu.
Da Šapićev imidž u SNS nije na zavidnom nivou potvrđuju i ranije pisanja Nove, gde smo objavili da Šapić ima spreman plan b ukoliko naprednjaci ne žele da ga ponovo kandiduju za gradonačelnika.
Vučić nije bio veliki pobornik ideje besplatnih udžbenika, sa Šapićem je imao i niz trzavica oko odluka u glavnom gradu, dok se odavno pominje Šapićev sukob za beogradskim naprednjacima.
Gradonačelnik je neretko ponavljao da je potrebno da prođu tri ili četiri godine kako bi se osetili svi efekti odluka koje je doneo, što je poklapa sa jednim izbornim ciklusom. Time Šapić indirektno priprema teren za novu kandidaturu od koje nije odustao.
BONUS VIDEO: