Foto: Vladislav Mitić/Nova.rs, N1

Sneg je tokom jučerašnjeg dana u Srbiji stvorio kolaps, pa su tako brojne saobraćajnice bile potpuno blokirane, a pojedini građani ostali zarobljeni u svojim vozilima. Stručnjak za bezbednost saobraćaja Milan Božović u razgovoru za Nova.rs otkriva šta sve vozači moraju da imaju u automobilu pre nego što krenu na put - od vode, hrane, sredstava za stakla, pa sve do zimskih guma i spremnog automobila za zimske uslove.

Većina vozača juče je ostala nespremna za sneg, pa je tako praktično bio blokiran saobraćaj u našoj zemlji. Autobusi nisu išli, vozila su izletala sa puteva, a pojedini građani su ostali zarobljeni u svojim kolima.

Pročitajte još:

Božović u razgovoru za Nova.rs apeluje na vozače da je neophodna veća opreznost u zimskim uslovima, ali i ukazuje na to šta sve građani moraju imati u vozilima.

„Moram da kažem da je neophodno da građani imaju spreman automobil za zimu i sneg. To se, pre svega, ogleda u činjenici da vozači moraju da imaju zimske gume čija dubina šare je četiri centrimetra. Zbog toga nije dobro da se kupuju polovne zimske gume, ali u svakom slučaju, neophodno je paziti na bitne karakteristike koje zimske gume moraju da imaju“, kaže Božović i dodaje:

Sneg u Beogradu
Palo drvo put od Mirijeva ka Bogosloviji Foto:Tamara Marković/Nova.rs

„Potom, vozači u automobilima moraju imati brisače i grejače, koji moraju biti funkcionalni, a lanci za sneg su obavezni u vozilima. Moram da ukažem na još jednu bitnu stvar – neophodno je da vozači u vozilima imaju nešto od hrane i vodu. Nikada ne znate koliko dugo ćete biti zaustavljeni u nekoj koloni. Ako ste zaglavljeni, ne smete biti nervozni, zato je dobro i da uvek imate nešto slatko u vozilima“, ističe Božović.

Pročitajte još:

Sa druge strane, stručnjak za bezbednost ističe i kako da opremimo automobil za zimu.

„Rezervoar za pranje stakla trebalo bi da bude pun. Takođe, moraju da rade grejanje i ventilacija u automobilu. Jer u auto se ulazi s mokrim cipelama, tako se unosi sneg, dolazi do otapanja, a zatim ta para ide na stakla i ona se magle. Zbog toga je neophodno da radi ventilacija. Moraju da budu ispravna sva svetla, pogotovo ona za maglu, zbog otežane vidljivosti“, kaže Božović i dodaje:

„Za one koji voze automate jako je bitno da koriste veći stepen prenosa (veću brzinu), a manje gas. Takođe, po snegu nema većih manevara, naglog kočenja, to se mora izbegavati. Oni koji voze duže relacije dobro je da češće pritiskaju kočnice, kako bi otopili sneg koji se nađe na diskovima. Po ovakvim vremenskih uslovima stvara se tanji sloj na kočnicima i kada počnete da kočite to traje duže nego obično. To traje možda sekundu, dve duže, ali to može biti jako bitno. Isto tako, vozači moraju da drže veće rastojanje među vozilima – gde ima makar malo snega, mora biti niža brzina. Kada god postoji neki sloj između gume i asfalta, u ovom slučaju sneg, to već nije za punu brzinu“, ističe stručnjak.

sneg u Beogradu Foto:Goran Srdanov/Nova.rs

Podsetimo, tokom jučerašnjeg dana došlo je do kolapsa na putevima širom Srbije zbog snežnih padavima. Sem što je dolazilo do izletanja vozila sa puteva, veliki broj stabala je oboren usled težine snega na njima.

BONUS video: Kolaps zbog snega u Beogradu

 

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare