Beograd 13.03.2020.
Foto:Vesna Lalić/Nova.rs

Grad Beograd traži partneravza naplatu karata i upravljanje vozilima javnog prevoza na međunarodnom tenderu koji je danas raspisan. Kako je najavio zamenik gradonačelnika Goran Vesić, 'BusPlus' odlazi u istoriju", a novog partnera traže štiteći interese Grada". Naglasio je da je prethodni ugovor sa kompanijom "Apeks" rađen na osnovu prethodno sprovedenog konkursa, a ne tendera, zbog čega je bilo dosta primedaba na transparentnost.

„Novim ugovorom Grad tražiti partnera koji će pristati na maksimalni procenat naknade od 7,92 odsto umesto dosadašnjih 8,53 odsto“, naveo je Vesić, a prenose mediji.

Novim ugovorom hardver i sva oprema prelaze odmah u ruke Grada, a ne tek po isteku ugovora, dok Grad softver dobija po isteku prve godine.

Sekretar za javni prevoz Jovica Vasiljević pojasnio je da se od novog partnera sada očekuje veći obim usluge.

„Imaćemo veći broj vozila – 2.151 u odnosu na dosadašnjih 1.853 u kojima je oprema instalirana, 300 kontrolora umesto dosadašnjih 200, minimum 1.500 prodajnih mesta (sada 800), duže radno vreme za izdavanje kartica. Partner će biti u obavezi da unapredi mogućnost plaćanja prevoza mobilnim telefonom razvijanjem aplikacije, koja će ujedno informisati putnike o izmenama linija javnog prevoza, zastojima, izmenama reda vožnje“, pojasnio je sekretar.

Javni poziv će trajati 60 dana, do kada bi firme za tiketing trebalo da daju svoje ponude. Novi partner trebalo bi da bude izabran do kraja marta 2021. Do tada, sa firmom „Apeks solušn“, koja je napravila sistem „BusPlus“, ugovor je produžen aneksom, do završetka izbora novog partnera.

Pre sklapanja ugovora sa novim partnerom, Grad će pokrenuti kampanju za povećanje naplate prevoza, i upoznati javnost sa novim merama. Kako je zamenik gradonačelnika Goran Vesić naveo, nije realno da se dve trećine troškova za javni prevoz pokrivaju iz budžeta, i da to što građani ne plaćaju kartu znači da se godišnje gubi 100 autobusa.

Novom tenderu prethodila je studija Saobraćajnog fakulteta u Beogradu. Pokazala je da su najveći nedostaci sistema bili složen proces validacije i naplate karata, kao i nedovoljna ovlašćenja kontrolora.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare