Yettel Foto:BETAPHOTO/EMIL VAS

Kako N1 saznaje, Telekomu u pokušaju preuzimanja korisnika SBB-a priključio još jedan distributer digitalne televizije - Yettel, koji posredstvom kontakt centra Venditel, građanima nudi povoljnu pretplatu i preuzimanje troškova raskida ugovora.

Građanima ovih dana zvone telefoni – a operateri na liniji SBB-ovim korisnicima predlažu raskid ugovora.

„Juče me je pozvala operaterka Yettela i upitala da li sam korisnik MTS-a ili SBB mreže. Nakon odgovora da sam pretplatnik SBB-a, rečeno mi je da za korisnike te mreže imaju specijalnu ponudu koja važi samo u narednih 15 dana. Ukoliko bih se opredelio da pređem u Yettel, dobio bih povoljnu ponudu koja bi važila 14 meseci. Uz to, oni bi raskinuli ugovor sa SBB-om umesto mene, uz ustupanje ‘određenih ličnih podataka’. Rečeno mi je da bi troškove prevremenog raskida ugovora i neisplaćenih računa na sebe preuzela firma Venditel sa kojom Yettel sarađuje“, kaže SBB-ov pretplatnik čije ime je poznato redakciji.

Foto>promo

Iz Yettela su za N1 potvrdili da kompanija posredstvom kol centra građanima nudi paket interneta, televizije i fiksne telefonije. Navode da sve aktivnosti obavljaju u skladu sa važećim propisima.

„Putem sopstvenog korisničkog centra, novu uslugu nudimo našim korisnicima, odnosno korisnicima Yettel mobilne mreže. Pored toga, koristimo i usluge eksternog kontakt centra, Venditela koji sarađuje sa različitim kompanijama koje posluju na našem tržištu“, stoji u odgovoru Yettela.

Korisnik, čije ime je poznato redakciji, tvrdi da ga je kontaktirala operaterka ispred Venditela. Reč je o firmi osnovanoj septembra 2021. godine, koja je u APR-u registrovana kao pozivni centar. Kontakt telefon objavljen na sajtu Venditela nije u funkciji, a na upit televizije N1 o pozivanju korisnika SBB-a da raskinu ugovor – nisu odgovorili.

Direktor sektora za pravne poslove SBB-a Jovan Zečević ukazuje da imamo slučaj angažovanja agencije koja, pored podsticaja na 14 meseci, obećava korisnicima da će da otkupi njihova potraživanja, odnosno ugovornu kaznu.

„To pokazuje da su spremni da snose određene gubitke, i to dobar vremenski period. Daju pozamašan novac, kako bi privoleli naše korisnike da pređu kod njih i osvoje celo tržište“, istakao je on.

Iz kompanije SBB kažu da se duže vreme suočavaju sa slučajevima nelojalne konkurencije i zloupotrebama dominantnog položaja na tržištu.

„Konkurencija stavlja štandove ispred naših šopova, u opštinama, što je neverovatno, sa transparentima da raskinu ugovore, tu su formulari za raskid… Dele se lifleti, zvoni se na vrata – kontaktira se naša baza korisnika. To je sinhronizovana i dobro osmišljena akcija sa više strana, kojoj je cilj da otkine dobar deo tržišta SBB-a“, navodi Zečević.

On poručuje da se taj mehanizam na kraju završava na štetu korisnika, jer kompanije neće dugoročno poslovati sa gubitkom. Na kraju će, kaže, smanjiti kvalitet usluge ili povećati cene.

***

BONUS VIDEO: Akcija Telekoma – napadaju korisnike SBB-a da raskinu ugovor

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare