Milija Zeković Foto:Nebojša Babić

Posle desetak dana dileme u javnosti da li će se Prva i B92 emitovati i dalje na SBB-u, taj dogovor je postignut i korisnici SBB i dalje nesmetano mogu da gledaju ove dve televizije. U javnost je procurila informacija da SBB nije popustio zahtevima za uvećanje cena za 1.000 odsto, koju je zahtevao njihov vlasnik Srđan Milovanović. O ovom problemu kao i o problemima sa „Telekomom“, nelojalnom konkurencijom i pritiscima, razgovarali smo sa izvršnim direktorom kompanije SBB Milijom Zekovićem.

Da li je istina da ste ugovor o saradnji i distribuciji ova dva kanala sa nacionalnim frekvencijama potpisali po starim cenama?

Ne mogu da komentarišem konkretne detalje ugovora, ali mogu da potvrdim da je potpisan pod razumnim uslovima i u skladu sa onim što smo sve vreme javno i zahtevali. Nama je najvažnije da smo pokazali da u trenutku kada su se protiv SBB kompanije udružili svi, a posebno najviši državni funkcioneri i „Telekom Srbija“, ne birajući sredstva napada na SBB, da smo dobili nikad veću podršku građana i naših korisnika. Javno smo im se zahvalili, jer ovo je pre svega pobeda koje ne bi bilo bez njihove izuzetne lojalnosti. Naravno, verujemo da je važno što je preovladao razum i zato se i dalje pitam kome je i zašto trebalo da se napravi atmosfera pritiska i nepoštenih metoda napada na SBB korisnike.

Milija Zeković Foto:Nebojša Babić

Kompanija SBB je najavila da će tužiti „Telekom“. Zbog čega tačno i sa kojim sve vrstama opstrukcija se susrećete?

Za 20 godina rada u multinacionalnim kompanijama nisam se susreo sa ovako nemoralnim ponašanjem konkurencije koje protiv nas koristi „Telekom Srbija“. Zbog toga ćemo ih tužiti. U Srbiji nema normalnih uslova za SBB poslovanje, jer su opstrukcije konstantne. Državna kompanija „Telekom Srbija“ je pokazala da postupa suprotno pravilima fer konkurencije i poštene tržišne utakmice. Postavljaju štandove direktno ispred SBB poslovnica, što je ozbiljna i nezapamćena provokacija. Sa tih štandova svakodnevno su nudili našim korisnicima obrasce za raskidanje ugovora, a istovremeno preko televizija sa nacionalnom frekvencijom i društvenih mreža korisnici su otvoreno pozivani da raskinu ugovor sa SBB-om. Mene je iskreno zaprepastilo kada je „Telekom Srbija“ besramno kao glavnu vest na svom sajtu objavio informaciju „kako raskinuti ugovor sa SBB- om “. Čak i pre ove najnovije akcije, koja je ogolila poslovni nemoral, imali smo mnogobrojne aktivnosti „Telekoma Srbija“ na terenu usmerene protiv SBB- a. Tako smo nedavno dobili dokaze da se prodavc „Telekoma“ ne libe da direktno lažu SBB korisnike na terenu, da se naša kompanija prodaje „Telekomu“, da samo treba da potpišu ugovor sa njima i da nam vrate opremu. Brojne opstrukcije od strane kompanije ili državnih organa mogao bih da nabrajam do sutra. Jasno nam je da se kontinuirano radi na cilju koji su razotkrili novinari iz dokumenata „Telekoma“, a to je izbacivanje kompanije Srpske kablovske mreže – SBB iz Srbije i prekid finansiranja nezavisnih medija N1 i Nova S.

PROČITAJTE JOŠ

Zašto je vaša kompanija tolika smetnja i „Telekomu“, a čini se i samoj državi, tačnije vlastima? Da li su u pitanju ekonomski ili politički motivi ili je to „džoint venčer“ i jednog i drugog?

Verujte da se svi mi u kompaniji to pitamo, jer u SBB-u radi 2.000 ljudi i imaju porodice koje hrane. Zašto bi vlast želela da se ugase njihova radna mesta? Pritom dok se vlast hvali subvencijama za radna mesta i veliča firme sa stotinak zaposlenih, iz nekog razloga za najveću smetnju proglašavaju SBB, kompaniju koja je jedan od najvećih privatnih investitora. Uložili smo preko 500 miliona evra u Srbiju samo u poslednjih 10 godina, a planiramo još 300 miliona evra u narednim godinama. Nije prijatno kada najviši državni funkcioner, predsednik
Srbije, otvoreno pozove SBB korisnike da pređu na usluge „Telekoma“, a da u isto vreme javnosti saopšti da mi ne plaćamo porez, a SBB je jedan od najvećih punilaca državnog budžeta sa 40 miliona evra samo u prošloj godini. Za nas postoje zabranjeni gradovi i opštine u kojima ne možemo da pružimo naše usluge građanima. Država se ponaša kao da nam je ona konkurent, umesto da nam omogući normalnu poslovnu klimu, da možemo da nastavimo sa investicijama, poput one planirane u 5G mrežu. To nije normalno stanje. Zbog svega navedenog i još mnogobrojnih opstrukcija u proteklim godinama, arbitraža u Vašingtonu je normalan sled događaja.

Stiče se utisak da se na polju telekomunikacija vodi borba na život i smrt, očekujete li dalje pritiske i u kom pravcu mogu ići?

SBB jedino insistira na poštovanju zakona, a to je mogućnost da radimo slobodno, bez ostrukcija i da imamo jednak tretman. Naša konkurencija se, nažalost, ponaša ovako kako ste konstatovali, kao da se vodi borba na život i smrt, što nije normalno poslovno ponašanje. Kada finansiraju informativne televizije, a samo da bi napravili pandan N1 i Nova S, vidi se da ne štede resurse ni sredstva. Međutim, pokazuje se da je ta strategija pogrešna, jer su N1 i Nova S etablirani brendovi kojima građani najviše veruju, ma koliko da „Telekom“ napravi svojih
kanala. Kada preplate englesku Premijer ligu deset puta i daju 600 miliona evra, a svi znamo da se taj poslovni potez nikako ne može isplatiti, samo da taj sadržaj ne bude na kanalima u ponudi SBB-a, jasno je da su oni izabrali ne strategiju normalne i fer utakmice, nego strategiju uništenja SBB-a, a što su i sami istakli u svojim dokumentima. Mi njima ne želimo da budu uništeni, jer su državna kompanija i to je novac građana Srbije, ali bi bilo poželjno da pokušaju da se vrate na kolosek normalnog poslovnog odnosa sa konkurencijom. Bez obzira na
ogromna ulaganja „Telekoma“ tržišno učešće SBB je, prema poslednjem izveštaju RATEL-a je 45,1 odsto, što je rast u odnosu na prošlu godinu.

Milija Zeković Foto:Nebojša Babić

Uveli ste pet novih kanala, koji su „pojačali“ zabavni deo ponude. Kakva su očekivanja?

Ne bih govorio o našim očekivanjima, već reakcijama naših korisnika. Za šest dana, koliko su novi kanali u produkciji United Media – Nova Max, Nova Series i Grand Nostalgia deo naše ponude, imamo odlične reakcije korisnika.

Koja je dalja strategija kompanije i na koji će se način nadomestiti gubitak korisnika nakon „gubitka“ prenosa Premijer lige?

Izuzetno smo ponosni na lojalnost naših korisnika, ovo je njihova pobeda. Oni su svesni da bi prelaskom na „Telekom“ izgubili mogućnost da gledaju N1 i Novu, kao kanale u koje, pokazalo se, građani Srbije imaju veliko poverenje. Podsećam da Sport Klub, koji distribuiramo, ima u ponudi vrhunske sportske sadržaje, poput najbolje evropske košarke – Evroliga, Bundes ligu, najbolje teniske turnire, Formulu 1 i Moto GP. SBB svojim korisnicima uz najraznovrsniji sadržaj omogućava i dokazano najbrži internet i najbolju korisničku uslugu. Mi smo lideri inovacija, naša platforma EON TV je već postigla značajne rezultate u zemljama Jugoistočne Evrope. Verujem kada bi postojao minimum poštenih poslovnih uslova, da bismo imali i najbolju mobilnu telefoniju, ali smo u tom razvoju zaustavljeni. Želim posebno da se zahvalim svim zaposlenima u SBB kompaniji, koji su svedoci svakodnevih opstrukcija i bez čijeg zalaganja i rada uspeh SBB-a ne bi bio moguć. Zajedno sa našim korisnicima, oni su najveća snaga svega onoga što znači SBB.

Poslovna politika „uzimala-davala“

Šta se dogodilo sa sportskim sadržajem koji je pompezno najavljen na B92, sa sloganom „Sport se vraća na B92“, da bi se ispostavilo da je posle samo sedam dana emitovanja engleske lige ova televizija izbacila te sadržaje?

U trenutku kada je u javnosti delovalo da SBB i vlasnik dve televizije Prve i B92 neće nastaviti saradnju, krenule su najave da će sportski sadržaji, za koje prava drži „Telekom Srbija“, biti deo ponude B92. Čak su i počeli sa prenosom fudbalskih utakmica. Nakon što je u petak objavljena informacija da je postignut dogovor i da će se B92 i dalje distribuirati putem SBB-a, bez objašnjenja se odustalo od tih prenosa. To su, što bi rekao naš narod, „uzimala-davala“ aktivnosti, jedna farsa i, rekao bih, vređanje i nepoštovanje gledalaca
nacionalne televizije. Taj sportski sadržaj je plaćen novcem države Srbije, a rukovodstvo „Telekoma“ se ponaša kao da im je to dedovina kojom lično raspolažu.

BONUS VIDEO Živimo u podeljenom društvu: BIRODI o tome kako su glasali oni koji u kući imaju MTS a kako oni koji imaju SBB kablovske kanale

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare