Foto: Nova S

Radnici JKP Gradskog saobraćajnog preduzeća su na meti napada od strane građana konstantno. Da li se neko nekada zapitao kako je njima - nije! Ali mi jesmo.

Ekipa portala Nova.rs je odlučila da se pozabavi vozačima GSP-a koji su kako smo napomenuli neretko žrtve napada. Optužuju ih da su besni, da su nervozni i da nisu druželjubivi, pa kako i da budu kada rade na plus 50 bez klime, i na minus 10 bez grejanja.

Budući da je počela letnja sezona propraćena visokim temperaturama koje nam svake godine iznova i iznova teško padaju, istraživali smo kakva je situacija sa klimama u autobusima – rade li. Obišli smo nekoliko autobusa, i kada se sve sabere, od 10 autobusa četiri nije imalo klimu, dok su ovi ostali imali ili ispravnu, ili polu ispravnu.

Kako se vozači bore sa tim, pitali smo upravo njih.

„Borimo se kako znamo i umemo, niko vas ne pita daju vam raspored kada vozite, a onda vam daju i autobus koji neretko nije ni ispravan. Ako se pobunite, samo kažu da ima ko hoće da vozi, ali nema, lažu! Bolje mi je da vozim ispravan autobus, bez klime nego neispravan sa klimom, jer ako se nešto desi ko će biti kriv? Ali i da vam kažem, ovaj narod ni ne zaslužuje klimu jer ne znaju da cene to, otvore prozor a ja pustio klimu, pa šta ću da hladim, ulicu?“, kaže nam jedan od vozača na Zelenom Vencu.

Da je samo problem u klimi, sve bi bilo lakše

„Znate kako, meni klima nije ni bitna navikli smo bez nje. Sada je problem radna snaga, nema ljudi neće da rade, oni su sada pustili 8 autobusa potpuno novih u rad, i imaju u planu još osam, ali znate zašto? Neće ljudi da voze bez klime, kad već nemam platu kako treba, hoću barem klimu“, priča nam šaljivo stariji gospodin.

Foto: N1

Kako je vreme odmicalo, ulazili smo i izlazili iz autobusa, a onda smo shvatili da nema mladih koji voze, zapitali smo se zašto je to tako, i istražili.

„Uhh, šta da kažem na to, istina je mladi neće, jedino oni koji su u srednjim godinama imaju decu i žene, pa moraju, a mi matori jer nam je penzija mala, a mladi većinom odlaze da voze u inostranstvo ili za neke privatne firme. Firma svima izlazi u susret, pa tako i nas penzionere vraćaju, ja sam u ovoj firmi bio ceo svoj radni vek, i vratio sam se opet jer nemam uslova da živim od penzije. Ovde padne neka crkavica, ali je teže nego pre sada ste stalno u pogonu, jer nema ko pa me neretko i noću zovu da dođem da odvozam neki krug“, kaže nam vozač koji je penzioner, ali još uvek vozi autobus.

Podsetimo, Centar za lokalnu samoupravu (CLS) saopštio je da je GSP napustilo 200 vozača u jako kratkom periodu.

Samo u GSP Beograd u toku 2021. godine, ovo javno preduzeće je napustio 221 vozač, a prema informacijama CLS-a u ovoj godini trend će biti dodatno pogoršan.

Radi se o iskusnim i kvalitetnim vozačima, čiji odlazak predstavlja teško nadoknadiv gubitak za prestonicu. Pored teških uslova rada, često u vozilima koja su loše održavana i bez klime, glavni problem je niska osnovica zarade vozača u GSP-u, koja trenutno iznosi 39.000 dinara.

„Kada se na ovo doda da će dugovanja GSP-a prema dobavljačima ove godine dostići šest milijardi dinara, jasne su razmere krize javnog prevoza u Beogradu, o čemu će CLS organizovati javnu raspravu u septembru“, izjavio je direktor organizacije Nikola Jovanović.

Bonus video: Protest radnika GSP ispred Predsedništva, Sloga – čelnici pokušali da ga spreče

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare