Foto: UNITED GROUP

United Grupa objavljuje poslovne rezultate za 2020. godinu i prvi kvartal 2021. godine, nakon poslednjeg sastanka sa investitorima United Grupe održanog 27. maja, saopštila je kompanija.

S obzirom na to da United Grupa beleži značajan razvoj od početka 2020. godine, vodeća telekomunikaciona i medijska kompanija u Jugoistočnoj Evropi podelila je rezultate realizovane strategije poslovanja

„2020. je bila jedna od godina najvećih transformacija u našoj istoriji i smatramo da je 2021. podjednako važna. Pozitivni trendovi rasta prihoda i EBITDA nastavili su se tokom 2020. i 2021. godine. Naš put profitabilnog rasta podržan je značajnim akvizicijama koje su nam otvorile nova tržišta i koje pružaju podršku za kontinuirano liderstvo United Grupe u regionu, kada je reč o telekomunikacionim i medijskim uslugama. Vidimo značajne mogućnosti za rast na svakom novom tržištu, kao i zdrave sinergetske efekte sa ostatkom Grupe. “, rekla je Victoriya Boklag, izvršna direktorka United Grupe.

Ulazak United Grupe u Hrvatsku, Bugarsku i Grčku povećao je ukupno tržište na približno 40 miliona ljudi, uz značajan rast Prihoda na nivou od skoro dve milijarde evra godišnje. Broj korisnika na kraju prvog kvartala 2021. godine iznosi približno 11 miliona, što predstavlja rast od 120% u odnosu na prethodnu godinu.

Iako su rastu kompanije najviše doprinele akvizicije, United Grupa je uspešno nastavila dalji organski rast uprkos brojnim izazovima koje je donela pandemija virusa COVID-19. Organski rast ostvaren je u svim segmentima – Pay TV usluga, telefonije, mobilne telefonije i interneta.

 

Dobra diversifikacija biznisa

United Grupa ima dobro diversifikovano poslovanje, uz vodeće tržišne pozicije u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Bugarskoj i Grčkoj. U prvom kvartalu 2021. godine, kompanija VIVACOM u Bugarskoj ostvarila je 29% prihoda Grupe, Telemach Slovenija i Forthnet u Grčkoj po 14%, SBB Srbija 13%, Telemach Hrvatska 10%, a Telemach BH i Telemach Crna Gora manje od 5% prihoda Grupe.
Kompanija United Grupe, United Media, ostvarila je 13% ukupnih prihoda Grupe u prvom kvartalu 2021.godine.

Najveći doprinos konsolidovanoj EBITDA u ovom kvartalu ostvarili su VIVACOM (34%), SBB (17%), United Media (14%) i Telemach Slovenija (13%).

Važna postignuća

United Grupa postigla je velike uspehe na svakom od novih tržišta u protekloj godini. U prvom kvartalu 2021. godine, Grupa je rebrendirala Tele2 Hrvatska u Telemach Hrvatska i definisala novu strategiju poslovanja baziranu na iskustvu nakon izuzetno uspešne integracije nekadašnjeg slovenačkog Tušmobila, sada Telemach Slovenija. Uvedena je i prva hrvatska 10 Giga optička mreža.

United Grupa je takođe u prvom kvartalu 2021. godine predstavila novu strategiju kompanije VIVACOM u Bugarskoj uz novi VIVACOM logo i uvođenje EON platforme, jedne od najpopularnijih televizijskih platformi u regionu i EON paketa sa super brzim internetom.

Grupa je takođe preuzela najveću medijsku kompaniju u Bugarskoj, Nova Broadcasting Group i novine Vestnik Telegraf kako bi ojačala poslovanje kompanije United Media.

Krajem 2020. godine kompanija Telemach Slovenija postala je vodeći internet operator u toj zemlji, čineći ga jednim od samo nekoliko alternativnih operatora u Evropi koji su pretekli bivšeg monopolistu na svom tržištu. Kompanija je takođe uspešno povećala svoj tržišni udeo u mobilnim komunikacijama na oko 25%, sa preko 600.000 korisnika.

Pozitivan zamajac u rastu United Grupe podržan je održivim programom investicija koje su osnova za dalji rast. Investicije (kapitalni izdaci) u 2020. godini porasle su za 57,3% na 310,2 miliona evra i za 57,9% na 91,3 miliona evra u prvom kvartalu 2021. godine.

Grupa nastavlja sa investicijama širom regiona, uključujući ulaganja u fiksnu i mobilnu mrežu, kao i u medije. Program vredan 500 miliona evra najavljen u martu, kao podrška uvođenju mreže optičkih kablova nove generacije širom Jugoistočne Evrope, milionima rezidencijalnih i poslovnih korisnika omogućiće pristup 10 Giga uslugama.

United Grupa nastavlja sa uvođenjem 5G mobilnih usluga u Jugoistočnoj Evropi, uz aukcije od 51,6 miliona evra za sticanje novih 5G frekvencija za Telemach Slovenija i 2,3 miliona evra za VIVACOM Bugarska.

Krajem 2020. godine United Grupa je proširila svoje poslovanje na e-commerce pokretanjem prve integrisane online i TV prodavnice Shoppster.com u Srbiji i Sloveniji. Kroz ovu greenfield investiciju, United Grupa nastoji da dodatno iskoristi svoj jedinstveni telekomunikacioni i medijski sistem, kreirajuci nove izvore prihoda na ovom brzo rastućem i dinamičnom tržištu.

„Pozitivni trendovi se nastavljaju širom tržišta. Veoma smo optimistični u pogledu budućnosti kompanije i proaktivno radimo na novim uspesima “, rekla je Boklag.

Konsolidovani finansijski izveštaji za 2020. godinu i prvi kvartal 2021. godine

Prihodi u 2020. godini porasli su za 56,5% i iznose 1.161,3 miliona evra, dok su prihodi za prvi kvartal 2021. porasli za 126,5% na 439,4 miliona evra. Uključujući efekte akvizicija (“PF L2QA prihodi”), zaključno sa prvim kvartalom 2021. godine iznose 1.928 miliona evra.

Prilagođena EBITDA povećala se za 52,5% i iznosi 481,3 miliona evra u 2020. godini, dok je prilagođena EBITDA u prvom kvartalu 2021. porasla za 111,8% na 179,2 miliona evra.

Slično, prilagođena EBITDA za poslednja dva kvartala na godišnjem nivou, uključujući efekte akvizicija (“PF L2QA EBITDA”) u martu 2021. godine iznosila je 763 miliona evra.

Investicije (kapitalni izdaci) porasle su za 57,3% na 310,2 miliona evra u 2020. godini, dok su kapitalni izdaci za prvi kvartal 2021. godine porasli za 57,9% na 91,3 miliona evra u prvom kvartalu 2021. godine.

To je rezultiralo konverzijom gotovine od 171,1 miliona evra u 2020. godini u poređenju sa 118,4 miliona evra u 2019. godini i povećanjem na 87,9 miliona evra u prvom kvartalu 2021. godine sa 26,8 miliona evra u prvom kvartalu 2020. godine.

Više detalja o rezultatima kompanije dostupno je na sajtu United Grupe.

O United Grupi:

United Grupa sa sedištem u Holandiji, vodeći je telekomunikacioni i medijski operator u Jugoistočnoj Evropi. Kompanija posluje u osam zemalja i na kraju 2020. godine ima približno 11 miliona korisnika i više od 12.500 zaposlenih. United Grupa ima najširu pokrivenost mrežom u regionu i nudi korisnicima najatraktivniji izbor TV sadržaja iz celog sveta. Značajna ulaganja u digitalnu infrastrukturu, medijski sadržaj i tehnologiju, osiguravaju izvrsnost proizvoda i usluga koje pruža korisnicima. United Grupa je od marta 2019. godine u većinskom vlasništvu BC Partners, jedne od najvećih investicionih kompanija u svetu.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar