Zološki vrt biće izmešten na Adu Ciganliju, a papiri se uveliko pripremaju. Sledi izrada projekta, uverava gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
„Da vas podsetim, od Zoološkog vrta nismo odustali. Imali smo osam predloga, a komisija je odabrala pobedničko rešenje za Zoo vrt na Adi Ciganliji“ rekao je on, prenosi Telegraf.
Najavio je da će uslediti izrada projekta.
„Da bi to moglo da se uradi mi moramo da oslobodimo taj prostor“, kazao je Šapić ističući da ima oko 500 porodica i mnogo divljih objekata.
Ističe da su „španski“ tramvaji u lošem stanju i da je planirana njihova reparacija.
„Ulazimo u završnu fazu što se tiče administrativnih stvari. Raspisali smo nabavku za novih 300 autobusa i 100 novih tramvaja. Do kraja proleća bi trebalo da stigne svih 150 autobusa koje smo naručili prošle godine“, rekao je Šapić.
Kada se to završi biće ukupno 150 novih tramvaja u upotrebi, a trenutno se koristi 110-115, a biće potpuno obnovljen i vozni park autobusa.
„Ostala nam je još ta nabavka vezana za trolejbuse ili elektrobuse. ja mislim da ćemo se odlučiti za elektrobuse, jer su po mnogim aspektima bolji“, kazao je Šapić ističući da je u predlogu privatnog partnera koji je stiglao argumentovano da je to rešenje bolje.
Još nije odlučeno da li će se predlog za novo javno privatno partnerstvo za elektrovozila prihvatiti.
Ukoliko bi u posao ušao privatnik morao bi da nabavi vozila, tehničke uslove, osoblje…
„Ukoliko postoji mogućnost da grad svojim kapacitetom to uradi, mi ćemo uraditi, ali govorimo o 200 miliona evra investicija. I nemojte da vas lažu, niko ništa tu nikome ne poklanja. Oni tvrde da imaju kapacitet i da to neće uticati na kapacitet, samo treba da vidimo da li ćemo da nađemo sredstva“, rekao je Šapić i ponovio je da je po njemu elektrobus bolje rešenje.
„Ali, moramo da vidimo gde ćemo da nađemo pare, jer je to nekih 80 miliona evra, pa infrastruktura i plus oni koji će da vrše prevoz, vozač, serviseri… Ovde govorimo da li će Beograd da uloži 100 miliona evra ili će to da učini neko drugi, a da ga mi plaćamo kao GSP“, rekao je Šapić.
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na današnjoj konferenciji za novinare kazao je da je završena ulica Dragoslava Jovanovića, kao i Bulevar Zorana Đinđića. Planirano je i proširenje cele raskrsnice kod Studentskog grada i proširenje ka KBC Bežanijska kosa. Radio se i Tošin Bunar.
U centru grada počeli su radovi na Trgu Nikole Pašića.
„U međuvremenu smo ubacili i proširenje sa strane Pionirskog parka, tu ćemo izgraditi nišu za autobuse, čitavim delom ćemo napraviti proširenje“, kazao je Šapić.
Rekao je i da je proširena Prizrenska ulica.
„Završili smo stajalište Zeleni venac, mislim da je to bila krucijalna stvar za centar grada. Sa radovima koje smo završili u Karađorđevoj, Crnogorskoj, Pop Lukinoj, u momentu kada mi nemamo već tri meseca jedan beogradski most, gužve u saobraćaju su manje nego što su se najavljivale“, govorio je gradonačelnik.
Rade se i idejna rešenja za saobraćajnice u zoni Kneza Miloša.
„Vasinu ulicu smo potpuno pripremili, završili smo radove u malom delu Uzun Mirkove“, dodao je Šapić podsećajući da će ova ulica biti otvorena i za putnička vozila, a ne samo za gradski prevoz.
On je rekao da se odustalo od Kružnog toka kod Igumanove palate, jer je, kako kaže, postojao rizik zbog podzemnih prolaza.
Veliki deo radova biće gotovo do Beogradskom maratona, a potom će se preći na rekonstrukciju Trga republike, gde će kružni tok biti u funkciji već tokom radova na proleće.
„Savska ulica je puštena ka Sajmu, usklađžđivali smo kako će da izgledaju raskrsnice na Novom srpskom mostu. Očekujemo da ćemo do kraja ove godine započeti radove na kružnom toku na uglu ulica Bulevar vojvode Mišića i Vudroa Vilsona“, kazao je Šapić.
Radovi su, ističe, sinhronizovani.
Kada je u pitanju izgradnja novog mosta preko reke Save, dinamika radova je u skladu s planom.
„Ako bude sve u redu on bi trebalo da se skine do proleća i da prve obrise novog mosta vidimo do kraja ove i početka sledeće godine“, kazao je Šapić.
Do kraja februara se očekuje početak izgreadnje tunela. Krtica (mašina za kopanje) je u procesu izrade.
On se dotakao i nove Autobuske stanice, koja dobro funkcioniše i radi se na papirima za izgradnju stanične zgrade, za koju se očekuje da bude završena paralelno sa stanicom železnice.
„Što se tiče stajališta Jug, očekivao sam da će biti brže“, kazao je Šapić i istakao da će doći do pomeranja parkinga „Parking servisa“ kako bi se olakšao pristup stajalištu s auto-puta.
Kako je kazao narednog vikenda biće pušteni u rad i semafori na Autokomandi i po prvi put će oni biti unutar kružnog toka.
„Kružni tokovi su neophodnost“, ističe Šapić.
„Autokomanda je izuzetno opterećena i postoje pravci iz kojih vozači ne mogu tek tako da se uključe u kružni tok. Kada se budu uključili semafori ljuidi iz Sekretarijata za saobraćaj pratiće kako rade signali“, kazao je Šapić.
Nastavlja se izgradnja garaža u Vlajkovićevoj i Skerlićevoj.
Vlajkovićeva (garaža) biće gotova do kraja godine, a tu gde se nalazi garaža ispod zemlje, iznad će biti park.
Što se tiče Bezistana, čeka se saglasnost još jednog vlasnika, kako bi se i taj prostor uredio od strane grada.
Važan je i projekat za Parisku ulicu.
Novo je da se nazire izgradnja tunela od Autokomande do Senjaka. „Konačno je nađeno rešenje s vojskom, omogućeno je da se ta deonica projektuje“, kazao je Šapić.
Ovaj most konačno je „otkočen“ kazao je Šapić, a problem je bio vezan za papirologiju. Ministarstvo je dalo potrenu saglasnost, a most će biti finansiran od strane EBRD-a i u toku ove godine očekuje se raspisivanje konkursa.
Rok za izvođenje biće oko dve godine.
„Sledeće nedelje ćemo najverovatnije predstavljati prvu fazu velikog bezbednosnog projekta koji grad priprema“, rekao je gradonačelnik.
Softver obuhvata sva dvorišta škola, biće predstavljen softver i Bezbednosni centar u Tiršovoj, gde će biti integrisan i prikaz saobraćajnih kamera.
„Videćete kako ovaj softver detektuje hladno i vatreno oružje“, rekao je Šapić.
Do kraja 2025. plan je da se postavi i u svim vrtićima.
Kako kaže, problemi koji su se javili su sastavni deo tako velikog projekta komunalno-bezbdnosnih stanica.
Ulica Teodora Drajzera imaće tri trake, podseća Šapić.
BONUS VIDEO:
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare