Branko Ružić Foto: TANJUG/ SAVA RADOVANOVIC

Ministar prosvete Branko Ružić izjavio je u Novom danu da će "deci biti lakša mala matura", a da je, prema njegovom mišljenju, "netačno da je čitava školska godina izgubljena". Dodaje da je razmatrana mogućnost da ne bude kombinovanog testa, ali da se došlo do zaključka da nema potrebe. Govoreći o popuštanju mera, ističe da ono što je sada aktuelno su maturske večeri i organizovanje nastave u prirodi. "Uveren sam da ćemo iznaći neki model sa zdravstvenim delom Kriznog štaba i da ćemo doći do nekog rešenja koje će obradovati i roditelje i decu", kaže ministar.

Kako je rekao, govoreći o aktuelnoj školskoj godini, „mora da prizna da jedva čekaju da se ovo privede kraju“, piše N1.

„Maturanti su već završili, praktično u utorak se završava sve ukupno ta školska godina, mislim da mogu da izrazim veliku zahvalnost svim prosvetnim radnicima, ali i deci, jer su pokazali da uz odnos prema merama može da se napravi rezistentnost sistema prema koronavirusu“, kaže on.

Mišljenja je da manjkavosti nisu onolike „kolikim neki žele da ih predstave“.

„Važno je da smo godinu priveli kraju“, rekao je.

Govoreći o popuštanju mera, ističe da ono što je sada aktuelno su maturske večeri i organizovanje nastave u prirodi.

„Uveren sam da ćemo iznaći neki model sa zdravstvenim delom Kriznog štaba i da ćemo doći do nekog rešenja koje će obradovati i roditelje i decu. Ono što je zahtevano i od strane roditelja i đaka, to je da omogućimo održavanje maturskih večeri u skladu s merama, za osnovce je to moguće uraditi u nekim centrima za kulturu, za starije bi trebalo da bude moguće i u ugostiteljskim objektima. Moja intencija je bila da je bolje da to uvedemo u normu, nego da prepustimo dovitljivosti đaka i roditelja“, kaže ministar.

Na pitanje zašto su kafane otvorene, a deca se nisu vratila u škole, kaže da „tih mesec dana ulaska u redovan tok vaspitno obrazovnog rada ne bi napravilo neki veliki bum“.

Zoom, Zum, škola, onlajn nastava, online nastava
Foto: Shutterstock

„Što se tiče samog obrazovnog sistema, on je spreman da se vrati na fabrička podešavanja momentalno, ali je suštinski mnogo važnije da smo obezbedili adaptibilnost tog sistema. Mislim da to neće ostaviti nekakvog prevelikog traga tih 15, 20, mesec dana, u odnosu na čitavu godinu, ukoliko njome nismo dobro kormilarili, a mislim da jesmo“, kaže.

Ističe da „nije tačno da je čitava školska godina izgubljena“.

„Imaju pravo da govore, treba se kritički osvrnuti na svaki segment društva, ja samo želim da podsetim da smo bili u vanrednom stanju, da se prioritet zdravlje nacije, a obrazovni sistem je drugi prioritet. Ne bih bagatelisao s tim stvarima“, kaže on.

Prema njegovim rečima, sa vakcinacijom koja se sprovodi, očekuje da dođemo do „jedne zelene grane da u jednom normalnijem ambijentu otpočnemo školsku godinu“.

„I pre izbijanja pandemije radilo se mnogo na digitalizaciji, naročito po izbijanju pandemije. Nastavnicima je omogućeno da te uređaje uzimaju na revers iz škole, ako žele nastavu da sprovode od kuće, mogu i iz škole… Mislim da se velika fama oko toga podiže, Ministarstvo turizma je još u prethodnom mandatu obezbedilo da se besplatni internet obezbedi u školama“, kaže.

Govoreći o probnom završnom testu, kaže da se „nikad nije radila njegova analiza“.

„Ja ću vam reći da smo uradili jednu malu analizu sa dobrom zastupljenošću i geografski i po veličini škola, ona je pokazala da uopšte nije zabrinjavajuć taj ishod tog probnog završnog testa, pritom sami znate da ako idete na nešto probno da niste toliko motivisani kao na završnom testu, nije ni bolje ni gore nego pretprošle godine“, kaže Ružić.

Dodaje da su zbirke zadataka bile odštampanje još u januaru.

„Bile su na raspolaganju. Sada 23, 24, 25. imaju završni test, treba da pristupe tome sasvim relaksirano, bez neke tenzije, mi smo od početka dogovarali da taj test bude komplementaran situaciji, mnogo je veći broj pitanja na zaokruživanje“, kaže.

Dodaje da je razmatrana mogućnost da ne bude kombinovanog testa, ali da se došlo do zaključka da nema potrebe.

„Osmogodišnje školovanje kao što znamo traje osam godina, a korona je trajala praktično čitavu jednu i po školsku godinu, uz adaptiranje na te okolnosti, koje je bilo veoma uspešno u odnosu na vanrednu situaciju u kojoj smo se našli. Obrazovanje nije eksperiment, ja sam političar, zahvalan sam onima koji nisu vidljivi, koji rade u ministarstvu, u zavodima nadležnim, to su ljudi koji praktično vode čitav proces, ministri su prolazna kategorija“, kaže on, dodajući da će „deci biti lakša mala matura“.

***

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar