Foto: Nemanja Jovanović; Zoran Lončarević

Blog "EduBalkan" objavio je otvoreno pismo ministru prosvete Mladenu Šarčeviću, uz poruku: "Dosta nam je više vašeg bahatog i nekulturnog ponašanja, koje je glavni pokazatelj da ne cenite ni nastavnike, ni učenike, ni roditelje."

Pročitajte još

„Nakon proteklog završnog ispita i svih proba istog, nakon mnogih nesuvislih, grubih i često besprizornih izjava ministra prosvete, imali smo mnogo komentara i reakcija – negativnih, naravno – od strane nastavnika, roditelja, pa čak i direktora škola“, objavio je blog „EduBalkan“.

„Кao odgovorna nastavnička i roditeljska zajednica, dužni smo da podržimo sve naše kolege, decu i njihove roditelje, prenesemo njihove stavove i emocije i da uputimo otvoreno pismo ministru prosvete sa pitanjima na koja zahtevamo odgovor.

Pismo roditelja

„Na našu adresu upućeni su brojni komentari i poruke. Među njima su pisma roditelja. Saželi smo sve pristiglo u jedno zajedničko obraćanje roditelja učenika javnosti Srbije, jer je važno da se čuje i glas roditelja u ovoj kakofoniji različitih medijskih i drugih ‘spinova'“, navodi „Kreativna čarolija“, pa objavljuje pismo roditelja:

“Srbija je zemlja gde se već nekoliko godina unazad konstantno radi na pogrešno slatim porukama našoj deci. Od afere ‘brushalter’, preko ‘nepoštenog’ oca koji radi u štampariji testova, stigli smo do završnog ispita 2020. za koji smo i mi roditelji i nastavnici molili da se ne desi, zbog dobro nam znanih problema oko pandemije Кovid 19, ali se Ministarstvo prosvete u potpunosti oglušilo i doguralo do samog kraja.

Probni završni ispit je doneo fijasko sa softverom.

Deca su satima pokušavala da pristupe programu i urade zadatke, dešavalo se da i kada se uloguju program uspe da ih ostavi na pola puta.

Ministarstvo prosvete je danima poručivalo da je to samo proba, da se uhodavaju i da na pravom završnom ispitu neće biti tako.

Prvi dan polaganja je protekao, čini se, mirno, ali nastavnici-pregledači su se suočili sa tim istim softverom sa probnog završnog ispita, na kome izgleda ništa značajno nije popravljeno.

Hoćemo li, dragi roditelji, a i, misleći nastavnici, i dalje trpeti šamare jednog Ministra prosvete i njegovih poslušnika? Imamo li još mrvicu dostojanstva da kažemo – DOSTA je ili ćemo biblijski okrenuti i drugi obraz?

Pročitajte još:

Jasno je da su probali platformu i da je posle toga trebalo da se kaže – ok, nešto ne funkcioniše i to ozbiljno!

Ali, nažalost, Ministar nas je stalno ubeđivao kako je sve fantastično i bez problema.

Deca su čekala svoje rezultate, roditelji takođe, a nastavnici su, znamo, noću pozivani da vikendom pregledaju testove uz obećanje dnevnica, stalnog zaposlenja čak i nekog zvanja, verovatno ukazom, pošto zakonom, zna se, to nije moguće.

Na kraju su deca okrivljena jer su vraćala “umazane” testove, a krivica je išla redom: direktor, nastavnik, roditelj i na kraju DECA!

Zanimljivo je da je Ministar uvek bezgrešan i iznad svakog zakona, GOSPODAR VREMENA i da je njegov ĆEIF zapravo ZAКON!

Deca su ovih dana u istinskom strahu jer je njihova budućnost stavljena u “ruke” jednog softvera.

Dodatni strah unosili su im i dežurni nastavnici, i sami uplašeni. Vikali su, zvali kontrolore, kontrolori inspektore, a onda svi u glas. Pružila se, ipak, prilika našoj deci da u INAT I UPRКOS svemu, u svim školama, svi đaci “razvale” prijemni i imaju 20 bodova, da POКVARE POКVARENI SISTEM!

Ovde se znanje od samog početka nije vrednovalo, testirao se softver i poslušnici na svim nivoima!

Čujemo, uveliko se danas pozivaju profesori da pregledaju srpski jezik i u subotu. Telefoni zvone, DA LI ĆE NASTAVNICI BITI NEDOSTUPNI ILI ĆE SE ODAZVATI videćemo!

Govorimo u ime roditelja i NE TRAŽIMO POMILOVANJE ZA MINISTRA!“

Pismo nastavnika

„Pod pritiskom etiketiranja nastavnika od strane resornog ministra i njegovom smelom osudom bez suđenja da su nastavnici jedne škole u Novom Pazaru izvršili sabotažu Završnog ispita, nastavnici Srbije su se osetili prozvanim, uvređenim i svrstanim u kriminalne vode.

To je reakcije nastavnika dovelo do tačke usijanja, te su izvršili pritisak na Nastavničku mrežu Balkana koja broji oko 28 hiljada nastavnika da se HITNO reaguje i iznese neslaganje sa reakcijom Ministra i zaštiti dostojanstvo nastavničke profesije.

Nastavnici su se brzo okupili i našli način da podele svoju podršku, pre svih, nastavnicima Novog Pazara, a onda celoj nastavničkoj, učeničkoj i roditeljskoj zajednici, odnosno obrazovanju Srbije.

Sakupili smo na jedno mesto reakcije nastavničke zajednice u cilju zaštite dostojanstva nastavnika i daljeg urušavanja struke“, navodi blog „Kreativna čarolija“, uz ocenu da se nastavnici osećaju obmanuto i njihovo ogorčenje je očigledno jer iza svega iščitavaju interese i nečasne postupke.

“Dok u Srbiji, kako jedan nastavnik napisa Balkanskoj nastavničkoj mreži, traje na vuka-nastavnika vika, lisice meso jedu.

Softverska igrica namenjena svim akterima u procesu obrazovanja dobro je razrađena. Podići što više prašine oko obaveza nastavnika, dužnosti i odgovornosti zbog kojih će biti kažnjeni ili za koje će biti nagrađeni, eto već sutra, samo se ne kaže da svako sutra ima sutra, a penzijica-crkavica, ako ne i što gore, im stigne.

Zakulisno se zapravo za to vreme trguje, kupuje i prodaje za sitnu cenu – nastavničku javnu sramotu i hajku, roditeljsku strepnju i brigu, dečiju anksioznost i nesigurnost, izneverena očekivanja svih pomenutih, koji se u igricu uvode nenasilno kao žaba u lonac.

Prvo prva proba male malecne mature, koja nije mala muka za decu, roditelje i nastavnike, zatim druga proba, čiji su rezultati nebitni, a sam po sebi ispit karikatura, do velikog finala kad treba najslabiju nastavničku kariku zveknuti direktno u glavu.

Vesela igrica, nema šta, veli ovaj nastavnik, a iz nje pljušte evri kao iz dobro zveknutog džek pot aparata u drugorazrednom filmu.“

Lista zahteva nastavnika

  1. Obezbedite nam plate dovoljne da radimo samo u školi, a ne da pored posla nastavnika moramo da se ponižavamo i izvan struke!
  2. Vratite nam sve otete pripadajuće dodatke, od Svetosavske – Novogodišnje nagrade, preko regresa i toplih obroka”
  3. Platite nam sve dodatne poslove na kojima insistirate, od unosa podataka u es dnevnik, preko dežurstava na ZI, do isplata dnevnica prilikom zamene kolega koji su na bolovanjima i drugim odsustvima sa posla!
  4. Obezbedite nam zakonske dnevnice pri realizaciji ekskurzija i rekreativnih nastava, jer ne želimo više da stavljamo ruke u roditeljski džep!
  5. Кonsultujte struku uvek kada rešavate, menjate, korigujete i kreirate promene koje ćemo mi morati implementirati!
  6. Prestanite da nam dodajete broj predmeta! Počnite da se ugledate na uspešne sisteme koji su ih odavno smanjili i na taj način učinili učenje smislenijim.
  7. Smanjite nam broj učenika u odeljenjima da možemo da realizujemo nastavu u skladu sa potrebama Z-generacije, nastavu oslonjenu na celoviti pristup učenju, a ne predavanja na kojima su se školovale generacije rasle uz crnobele televizore.
  8. Dajte našim školama veći stepen autonomije, mi najbolje znamo kakvu školu želimo za naše učenike, kakve resurse imamo u našim mestima i sa kakvim problemima se susreće svaka škola pojedinačno.
  9. Dajte nam priliku da sami biramo naše direktore škola i da nastavnička reč bude i glavna i poslednja u tom izboru!
  10. Obezbedite za svakog nastavnika i za svakog učenika računar i besplatan internet, pre nego što se ponovi period koji je iza nas. Još jedno finansiranje obrazovanja nećemo izdržati, ni mi, ni roditelji!
  11. Prestanite da nas masovno uvlačite u besmislene obuke i da nam trošite vikende odvlačeći nas od naših porodica. Hoćemo da se usavršavamo, ali radnim danima u oblastima koje mi želimo i onda kada mi smatramo da je neophodno!
  12. Ukinite brojčano ocenjivanje, barem do 6.razreda, i na taj način učinite učenje smislenim, a nastavnike i učenike srećnim.

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare