Radomirović i dalje tera po svome i napada Junajted grupu

Društvo 25. okt. 202023:03 > 26. okt. 2020 13:32
Podeli:
Foto: Printscreen/Tv Pink

Vladimir Radomirović, predsednik Udruženja novinara Srbij, gostijući večeras u emisiji "Hit tvit" na televiziji Pink, ponovo se dotakao napada na Junajted grupu koje orkestriraju režimski mediji i polemike koja je usledila između UNS-a i medijskih redakcija koje posluju u sastavu Junajted grupe - N1, Nova S, Nova.rs i NewsmaxAdria. Tom prilikom je ponovio neistinu, koja je već demantovana, "da su novinari koji rade u tim redakcijama bili izloženi pritiscima da poptišu odgovore UNS-u i da izađu iz ovog novinarskog udruženja".

Radomirović je večeras opet rekao da su N1, NovaS, Nova.rs i Adria NewsmaxAdria, upravo oni koji su napali UNS i da su rekli da se vodi hajka protiv njih.

„Tražili smo ovu presudu od suda u Cirihu, oni su nam najpre rekli da će nam dostaviti presudu, a zatim su javili da ne mogu da pošalju zbog zaštite podataka o ličnosti, što je veoma čudno“, rekao je Radomirović.

On kaže, niko nije objavio te dokumente, i dodaje da bi to trebalo da bude dokaz da su tuženi znali za suđenje.

„Napali su nas i rekli da vodimo hajku na njih, a upravo su oni ti koji su nas napali“, rekao je Radomirović.

Kako kaže, „ovde je došlo do promene originalne vesti i do kršenja kodeksa novinarstva“.

„Ovo je jasan primer da su se oni, prvo time što su izmenili originalnu vest, pa i to kako su montirali priloge i pisali saopštenja, stavili u funkciju vlasnika medija a ne interesa javnisti i to je veliko kršenje kodeksa novinara Srbije“, rekao je Radomirović.

Radomirović je rekao „da je postojao i pritisak na novinare da potpisuju ta saopštenja i izlaze iz njihovog udruženja“0.

„Ovo je jedinstven slučaj da novinari reaguju na poziv Udruženja da poštuju etički kodeks. Oni napadaju udruženje novinara koje njih poziva da poštuju osnovna pravila novinarstva i etiku novinara. Čini mi se kad gledam ta saopštenja i te potpise novinara koji rade u tim redakcijama da je  tu vlasnik izvršio pritisak na njih. Vi ste videli u ovom vaše prilogu da je Jelena Obućina koja je sad na Newsmaxadria, koja je deo Junajted grupe, istupila iz članstva našeg udruženja, ali je to došlo posle Tvita njenog direkotra Slobodana Georgieva, koji je najavio da će neki novinari istupiti iz članstva  UNS i to vodi ka zaključku, da je postojao neki pritisak da novinari potpisuju ta saopštenja i izlaze iz članstva našeg udruženja“.

„Ja dobro poznajem kolege posebno na N1 i oni su pod velikim pritiskom i mi ćemo im pružiti podršku. Mi razumemo to, ljudi zavise od novca koji dobijaju na televiziji i portalu. Oni nas optužuju da smo režimsko udruženje, a od 2012. nijedan predlog UNS – a nije prošao neki dokument vlade ili skupštine… „, dodao je on.

Radomirović je ponovio da ova priča ima predistoriju kada su ga pre mesec dana pozvali, kako je rekao, sa N1 da priča o napadu radnika obezebeđenja na novinarsku ekipu.

„Prvo pitanje bilo je kako komentarište napad Gorana Vesića na Ivana Ivanovića. Ja sam samo konstatovao činjenicu da Ivan Ivanović nije novinar već humorista i neka ga onda brani udruženje humorista i zato je na N1 i na svim vestima krenula kampanja protiv mene, pa je onda i novina Danas na naslovnoj strani objavila da se UNS uplašio Gorana Vesića.

Podsetimo, portal Nova.rs kontaktirao je Udruženje novinara Srbija (UNS) povodom napada na Junajted grupu i skandaloznih optužbi o sakrivanju činjenica o presudi kojom je suvlasnik ove grupe Dragan Šolak dobio televizije „Pink“ i „Studio B“, kao i list „Informer“ na sudu u Cirihu zbog klevete i širenja laži u medijima. Iako je Okružni sud u Cirihu odbio da dostavi presudu UNS-u jer se radi o građanskom sporu i zato što bi dostavljanjem bila ugrožena zaštita podataka o ličnosti, to udruženje je u nekoliko tekstova istaklo „da je reč o sakrivanju informacija i uključilo se u orkestriranu hajku na Junajted grupu bez prethodne provere svih činjenica“.

UNS napada Junajted grupu zato što ona ne dostavlja presudu, mada u sporu nije bila Junajted grupa nego Dragan Šolak kao građanin, pa stoga nema ni pravo ni obavezu da presudu bilo kome dostavlja na uvid.

Portal Nova.rs je pitanja o optužbama prosledio UNS-u zahtevajući obrazloženje na pitanja zašto iznose neistine u svojim tekstovima, pre proveravanja svih podataka vezanih za postupak za koji su interesovanje pokazali tek nakon što su tuženi mediji pokrenuli hajku, dok ih pre toga pomenuti spor nije interesovao. Ipak, odgovore na naša pitanja nismo dobili.

Nesporno, Junajted grupa ne krije presudu kojom je utvrđeno da su pomenuti tabloid i režimske televizije oštetile jednog od njenih vlasnika Dragana Šolaka, a što je i sud utvrdio, te nije jasno zbog čega UNS zastupa stav o sakrivanju podataka.

Ipak, iz UNS-a tvrde da su pomenutog stava jer Junajted grupa tvrdi da ima presudu, ali je ne daje na uvid javnosti.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Komentari

Vaš komentar