Foto: TANJUG/ STRAHINJA ACIMOVIC, Shutterstock, Nova.rs

U moru konfuzija oko novog načina naplate gradskog prevoza u Beogradu, pojavila se još jedna nedoumica. Kako bi od novog preduzeća u Beogradu dobili legitimaciju i kartu za gradski prevoz, zaposleni u javnim institucijama moraju dostaviti broj telefona, JMBG, ali i broj pasoša. U dopisu koji je prosleđen zaposlenima, navodi se da se na ovaj način dokazuje status lica koji će koristiti usluge prevoza.

U Beogradu je od 16. maja počeo novi sistem naplate karata, a zaposlenima u javnim preduzećima stigao je dopis u kome se od njih traži da ostave svoje lične podatke, kako bi dobili odgovarajuću kartu sa ili bez naknade ili legitimaciju.

U pomenutom dokumentu se precizira da JKP „Naplata prevozne usluge Beograd“ svojim korisnicima obezbeđuje najviši nivo zaštite ličnih podataka.

Napomenuto je i da izdavanjem novog dokumenta, svi stari koji su prethodno izdati – prestaju da važe.

Foto: Nova rs

Na početku se nalaze polja u koja je neophodno upisati ime i prezime, JMBG, kao i broj pasoša.

U samom tekstu zahteva se detaljnije precizira da je neophodno ostaviti broj telefona, ime i prezime, JMBG i broj pasoša.

Poverenik pokrenuo postupak

Poverenik za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti, Milan Marinović, je nakon upita portala Nova.rs pokrenuo postupak vanrednog inspekcijskog nadzora nad primenom Zakona o zaštiti podataka o ličnosti nad preduzećem koje je potraživalo od građana lične podatke.

Kako se navodi u odgovoru koji nam je prosleđen, o ishodu postupka inspekcijskog nadzora, poverenik će javnost obavestiti po okončanju istog.

Nekadašnji poverenik i advokat Rodoljub Šabić u izjavi za Novu kaže da je reč o nesrazmernoj obradi podataka.

„Teško je sebi objasniti zašto im treba tolika količina podataka. Ovo je nesvrsishodno i samim tim ova obrada podataka je nedozvoljena“, kaže Šabić.

Nekadašnji poverenik dodaje i da bi onome od koga traže morali da objasne u koju će svrhu koristiti njihov, na primer, broj telefona.

„Očigledno je da se traži nesrazmeran broj podataka“, podvlači Šabić.

Portal Nova.rs pokušao je da dobije odgovor od JKP „Naplata prevozna usluge Beograd“ zašto potražuju podatke koje smo naveli, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor. 

Šta su novine u gradskom prevozu?

Beograđani od nedavno kartu za prevoz plaćaju SMS porukom ili kupovinom karata ne nekim od prodajnih mesta u Beogradu.

Grad je podeljen u dve zone, širi centar je A zona, dok je periferija B zona.

Da bi ste kupili kartu, neophodno je ukucati željenu zonu i trajanje karte.

Foto:TANJUG/ JADRANKA ILIĆ

Ukoliko, naprimer, želite da se vozite centrom grada i da kupite kartu u trajanju treba poslati poruku sa sadržajem A90 na broj 9011.

Nakon toga dobijate povratnu poruku koja potvrđuje da je karta uspešeno kupljena.

Prevoz je besplatan od ponoći do četiri ujutru.

Građani koji su na nepersonalizovanim Busplus karticama imali novac, mogu da ga preusmere za novi sistem plaćanja.

Cena karte zavisi od zone i vremena korišćenja. Tako je 50 dinara cena za zonu A i B za vožnju od 90 minuta, dok je za isti period za zonu C cena 100 dinara.

PROČITAJTE JOŠ

Što se tiče dnevne karte, za zonu A i B cena je 120 dinara, a za zonu C 150 dinara.

Nedeljna karta za A i B zonu je 800 dinara, dok je za zonu C 1.000 dinara.

Ukoliko želite da imate mesečnu kartu, potrebno je da izdvojite 2.200 dinara za zonu A i B, a za zonu C 3.300.

Cena mesečne karte za povlašćene kategorije za sve zone grada je 1.000 dinara, dok su godišnje karte, za te kategorije, takođe za sve zone grada, 11.000 dinara.

Povlašćene kategorije čine studenti, nezapsolena lica koja su na evidenciji određene službe, ratni vojni invalidi i slično.

Za osnovce, srednjoškolce i starije od 65 godina prevoz je potpuno besplatan.

***

BONUS VIDEO: Šapić izvređao sekretara za javni prevoz: On radi na manjem broju obrtaja

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare