Beograđani kojima su u poslednje vreme zamenjena brojila, neprijatno su iznenađeni kada su im stigli drastično uvećani računi. U istoj situaciji našao se i Zlatko Minić iz Transparentnosti Srbija, kojem je stigao račun sa pet puta većom potrošnjom. Prema svemu sudeći, Minićevo pametno brojilo očitavalo je komšijinu potrošnju, a on i dalje pokušava da reši ovaj problem. EPS-u je poslao dve žalbe, ali je takođe i pisao mejlove, zvao korisničku podršku, kako bi rešio problem.

Prigovori građana na uvećane račune za struju nakon zamene brojila su česti, a jedan od potrošača koji se našao u istom problemu je Zlatko Minić iz Transparentnosti Srbija.

Zlatko Minić Foto:FoNet/Marija Djoković

Kada mu je, prvi put nakon zamene brojila, stigao račun za struju, potrošnja je bila čak pet puta veća.

S obzirom na to da u stanu živi samo jedna osoba, račun veći od 7.000 dinara, u odnosu na prosečnih 1.600 bio je zaista iznenađujuć, a Minić je odlučio da se žali Elektroprivredi Srbije (EPS), uveren da nešto nije u redu.

PROČITAJTE JOŠ

I bio je u pravu.

„Nisu ispravili grešku, već izmislili početno stanje“

“Napišem prigovor da nešto nije u redu, da utvrde stvarno stanje i pošalju novi račun. U međuvremenu proverim da li je moje novo brojilo na starom mestu (isključim sve potrošače, stanje se ne menja, uključim nekoliko, stanje se promeni koliko bi i trebalo po snazi i vremenu). Slikam stanje 18 dana nakon što su oni navodno očitali – u obe tarife i dalje značajno od onoga što su oni ‘očitali’. Napišem novi prigovor, odnosno dopunu podataka za onaj prvi, kad stigne mi ‘ispravljen račun’ za jun. Nisu ispravili pogrešno očitano stanje, već izmislili početno stanje 1. juna – nije bilo 0/0 ma novom brojilu, već neko nepostojeće. Na računu za maj, krajnje stanje 1. juna, očitano na starom brojilu, veze nema sa ovim što oni pišu”, opisao je Minić svoj problem na društvenoj mreži X.

Kako je dalje objasnio, problem je i što je EPS-u preko protala moguće podneti samo dva prigovora mesečno, te je pisao mejlove, zvao korisničku podršku – a kako kaže za Nova.rs, ukoliko ne uspe da ih dobije, u ponedeljak će otići u Masarikovu, kako bi se žalio i uživo.

Kasnije je shvatio da je, kako kaže, stvar još gora nego što mu se u prvi mah učinilo.

“Izmislili su i dug za prethodni period, bez navođenja koji je to period (teoretski 1-2. jun), u kome sam navodno potrošio 163 kWh, odnosno tu potrošnju do ove izmišljene početne za junski račun”, naveo je Minić.

Očitava se komšijino brojilo

Tu, međutim, nije bio kraj.

“Proučim sve brojeve na brojilu, na bar kodovima, nalepnicama, sve brojeve na računu i utvrdim da opšte ne očitavaju moje brojilo, odnosno da mi ne šalju račun za moje brojilo, već za brojilo u ormanu dva sprata iznad”, objasnio je Minić.

Foto:shutterstock

“A komšija sa četvrtog verovatno prijatno iznenađen, račun mu se umanjio za 80% otkako je zamenjeno brojilo. Greška koja bi mogla lako da se reši. Ali ovo je Srbija i dopisujem se i ubeđujem sa državnim preduzećem”, zaključio je.

Poslao dve žalbe

Minić u razgovoru za portal Nova.rs kaže da, nakon dve žalbe koje je već poslao EPS-u, bezuspešno pokušava da dobije korisničku podršku.

PROČITAJTE JOŠ

“Imam fotografije, verujem da očitavaju tuđe, komšijino brojilo. Vidim da broj na mom brojilu i računu nije isti, ali je isti kao komšijin. Iz EPS-a kažu da nije do njih, već do Elektrodistribucije, ali ako ne budem uspeo da dobijem korisničku podršku, otići ću do Masarikove, pa ću im priložiti fotografije na kojima se vidi da je greška u pitanju”, zaključuje on.

Veći računi i za stanare Geneksa

Sličan šok, samo sa računima za Infostan, doživeli su stanari ulaza A i B u zgradi Geneksa (Zapadne kapije Beograda), s obzirom na to da je stavka za zajedničku potrošnju električna energije uvećana za čak sedam puta – sa oko 800 na oko 5.000 dinara.

Foto:privatna arhiva

Inače, ovaj problem se pojavio upravo nakon zamene brojila.

Odmah po stizanju ovog računa stanari i upravnik zgrade, podneli su žalbe EPS-u, ali im je stigao odgovor da je račun regularan, odnosno da je njihovo merno mesto ispravno i da nije došlo ni do kakvih propusta.

Ipak, nakon pisanja portala Nova.rs, iz EPS-a je saoptenop je da izvršena kontrola, te da će korigovani računi biti dostavljeni Infostanu na dalju preraspodelu.

BONUS VIDEO Zašto EPS uvozi preskupu struju?

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare