Foto:Vesna Lalić

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture i Ministarstvo pravde usaglasili su danas obim i vizuelni prikaz lista nepokretnosti kako bi se izbegle dosadašnje nedoumice da li je izvod iz lista nepokretnosti izdat od javnih beležnika identičan listu koji izdaje Republički geodetski zavod, odnosno da li ima istu pravnu snagu, saopštila je Vlada Srbije

Vizuelni prikaz odgovaraće listu nepokretnosti koji je i do sada izdavao Republički geodetski zavod uz dodatak overe beležnika koji ga je izdao.

Sastanku koji je održan 19. oktobra u Vladi Republike Srbije pored predstavnika dva ministarstva, prisustvovali su i predstavnici Republičkog geodetskog zavoda, Javnobeležničke komore Srbije, Kabineta predsednice Vlade i Nacionalne alijanse za lokalni ekonomski razvoj.

Izvodi koji su, od strane javnih beležnika, izdavani u prethodnom periodu imaju dokaznu stranu javne isprave, navodi se u saopštenju.

Vlada Republike Srbije je kroz postupak digitalizacije omogućila, kako se ističe, da se svi podaci o nepokretnosti mogu dobiti elektronskim putem od strane državnih organa, koji se čine javno dostupnim preko sajta Republičkog geodetskog zavoda.

„Državni organi su preko servisne magistrale povezani i po službenoj dužnosti pribavljaju sve podatke iz službenih evidencija. S druge strane građani ako žele da provere status svoje nepokretnosti to mogu vrlo lako da učine preko interneta jer su sve digitalne mogućnosti obezbeđene i nema potrebe da troše svoje vreme i odlaze u Službe za katastar nepokretnosti“, ističu u Vladi Srbije.

Kako se navodi, u cilju dodatnih ušteda vremena i troškova, od juna 2020. godine osim RGZ-a i javni beležnici i geodetske organizacije izdaju list nepokretnosti.

„Izvod iz lista nepokretnosti može se preuzeti kod javnog beležnika besplatno u elektronskom formatu ili kao odštampani primerak izvoda u papiru po ceni od 540 dinara“, navodi se u saopštenju.

Uvođenjem jednošalterskog sistema, dodaje se, omogućen je upis prava svojine preko javnih beležnika, tako da za isprave nastale posle jula 2018 godine stranke više nemaju obavezu da odlaze na šaltere drugih organa kako bi podnele zahtev za upis u katastar, prijavile porez ili pribavile izvod iz lista nepokretnosti.

„Efekti unapređenog postupka upravljanja nepokretnostima ogledaju se u efikasnom i ekonomičnom postupku upisa u katastar. U prethodnih 24 meseca, preko eŠaltera je podneto 686.424 isprava za upis prava u katastru, a prosečno vreme rešavanja upisa je 6.23 dana. Pojednostavljivanjem procedura za upis prava u katastru na godišnjem nivou, ostvarene su zbirne uštede koje iznose 2.727.484 evra, dok se za naredne četiri godine očekuju uštede u iznosu od 10 miliona evra, što pokazuje značaj sprovedenih reformi i smanjenje opterećenja kojem su pre reforme bili izloženi građani i privreda“, zaključuje se u saopštenju Vlade Srbije.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar