Foto: Goran Srdanov/Nova.rs

Među "polovnjacima" su najtraženija vozila čije cene ne premašuju pet hiljada evra. To su, kako navode prodavci, uglavnom manji automobili sa petoro vrata. Ipak, tražnja je globalno prepolovljena, pa se prodaje upola manje polovnih vozila nego prošle godine. Prodavci novih vozila, pak, očekuju porast tražnje od septembra, navodeći da se tokom letnjih meseci i inače - zbog odmora a ne zbog korone - manje kupuju novi automobili.

Interesovanje za kupovinu polovnih vozila je „na čekanju“ zbog korone. Prema navodima prodavaca sa auto-placeva, prodaja je više nego prepolovljena.

Kada je reč o novim vozilima, pad tražnje bio je primetan tokom vanrednog stanja, u martu i aprilu, kada su i veliki svetski proizvođači na nekoliko nedelja zaustavili svoje proizvodnje trake. Sada se situacija polako vraća „u normalu“, a veću tražnju za novim automobilima uvoznici u Srbiji očekuju kada prođe sezona godišnjih odmora.

Primat na srpskom tržištu, sudeći po statistici prvi put registrovanih automobila u našoj zemlji – i dalje imaju škoda i fijat .

Aleksandra Đokić, direktor marketinga kompanije „Auto Čačak“ , koja je uvoznik „Škode“ za Srbiju, za Nova.rs ističe da očekuju porast prodaje u septembru.

Vozila sa lagera jeftinija od 1.000 do 2.000 evra

„S obzirom da je vanredno stanje uvedeno sredinom marta kada smo se mi već uveliko pripremali za Beogradski sajam, bukvalno smo prekinuti u trenutku kada smo očekivali najveću prodaju. Nama su inače mart i april udarni meseci, ne samo za škodu, već i za sve druge brendove – u tom periodu su cene najpovoljnije i svi kupci očekuju upravo taj sajam jer znaju da će svi proizvođači izaći sa najboljom ponudom. Zbog vanrednog stanja u martu i aprilu nismo ostvarili očekivanu prodaju“, kaže Aleksandra Đokić.

Međutim, kako ističe – nije bilo ni tako loše kao što su očekivali.

„U tom periodu prodaja nam je bila manja za oko 30, 35 odsto, u odnosu na prošlu godinu. O trenutnoj situaciji ne možemo baš precizno da govorimo, jer je ovo inače period kada kada se automobili ne kupuju previše, ni kada je reč o javnim nabavkama, ni kada su u pitanju građani kao kupci. Jer, ipak je ovo sezona godišnjih odmora. Očekujemo da će se sve normalizovati od septembra“, navodi sagovornica Nova.rs. 

Kada je reč o cenama, u „Auto Čačku“ su cenovnici menjani nakon prvog talasa kovida.

„Menjali smo cene  tako da su automobili povoljniji. Recimo automobili koje smo imali na lageru, jer smo se spremali za sajam i veću potražnju, njihova cena je pala za nekoliko procenata, zavisnosti od modela i tražnje za njima. Možemo da kažemo da su vozila jeftinija za 1.000 do 2.000 evra za automobile koji su na lageru i koji su odmah dostupni za isporuku“, kaže Aleksandra Đokić, dodajući da su neki automobili imali manju stopu sniženja, neka veću.

Polovnjaci se manje traže

Prodavac Alen Gleđa iz „BG auto placa“ ističe da je prodaja polovnih automobila pala za oko 60 odsto.

„U avgustu mesecu prodaja inače ide dobro. Sada – ne. Tražnja kupaca je primetno pala. Ljudi očekuju krizu, pa pauziraju sa kupovinom i popravljaju automobile koje imaju“, kaže za Nova.rs Alen Gleđa.

Oni koji se odluče da pazare automobil, najviše, kaže, gledaju vozila u rasponu cena od 3.000 do 5.000 evra.

„To je na primer reno klio ili pežo 206 – mali auto sa petoro vrata“, objašnjava Alen.

Šta se traži kod novih

Kada je reč o najprodavanijem modelu škode, prema rečima Aleksandre Đokić iz „Auto Čačka“ to je ubedljivo oktavija – i u Srbiji i u svetu.

„U Srbiji oktavija čini 40 odsto u ukupnom broju prodatih automobila“, ističe Aleksandra Đokić.

Kašnjenje samo kad je stajala proizvodnja

„Jedini zastoj koji smo imali je onaj kada je zbog kovida stajala proizvodnja u Češkoj, tri, četiri nedelje. Tada su kasnile isporuke pojedinih automobila  Ali, čim je krenula proizvodnja nastavila se i uobičajena isporuka“, navodi Aleksandra Đokić.

Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare