Razvoj trgovine u Srbiji je neravnomeran, u pojedinim područjima trgovina, posebno maloprodaja je nerazvijena, zbog čega ispaštaju potrošači, a Strategija razvoja trgovine do 2025. godine treba da usmeri razvoj trgovine, kao strateški dokument neophodan za pravilan razvoj privrede, rečeno je danas na predstavljanju njenog nacrta.
Maloprodajno tržište Srbije je na uzlaznoj liniji, rečeno je na javnom slušanju „Predstavljanje Nacrta strategije trgovine Republike Srbije do 2025. godine“ koji je organizovao skupštinski Odbor za privredu, regionalni razvoj, trgovinu, turizam i energetiku.
U maloprodaji Srbije 40 odsto prometa ostvaruju velike prodavnice, a 20 odsto male, naveo je predstavljajući Predlog strategije, pomoćnik ministra trgovine Jasmin Hodžić.
Pojedini segmenti trgovine nisu dovoljno razvijeni u odnosu na vodeće zemlje Evrope i sveta, konstatuje se u strategiji i ukazuje da je u proteklom posmatranom periodu od pet godina, Srbija imala najniži malopriodajni promet po stanovniku u poređenju sa svim zemljama EU.
U oblasti elektronske trgovine, iako je mnogo urađeno i ubrzan njen razvoj, mnogo još treba preduzeti da se ta oblast pospeši, rekao je Hodžić.
Promet e-trgovine je drastično skočio u epidemiji, a s obzirom na to da su procene da je oko četiri miliona e-kupaca u Srbiji, strategija predviđa subvencije i edukacije za e-trgovinu.
U Strategiji stoji da je u prošlom petogodišnjem periodu razvoj maloprodaje u Srbiji zabeležio značajan rast i da je broj prodavnica porastao za 15 odsto, što se uz porast zaposlenih od 17 odsto karaktreriše kao ekspanzija.
Među predlozima za unapređenje maloprodaje u Srbiji su podsticanje dolaska novih maloprodajnih trgovaca u ruralna i nerazvijena područja, unapređenje infrastrukture, razvoj i upotreba informacionih tehnologija u maloprodaji, kroz dostupnost plaćanja karticama.
Predlozi koje Starategija donosi za unapređenje trgovine su usmereni na zaštitu konkurencije i zaštitu potrošača, podsticanje razvoja informacionih tehnologija u marketingu i suzbijanje nezakonite ekonomije. Strategija sadrži Akcioni plan za sprovođenje do 2025. godine.
Bonus video – Nikezić: Inflacija u Srbiji pojede jedno letovanje
Pratite nas i na društvenim mrežama: