Foto:shutterstock

Pokretanje biznisa može biti lak posao ako na vreme uzmete u obzir i planirate sve troškove, a jedan od rastućih u Srbiji je prodaja cveća. Naime, prema analizama Udruženja za biljnu proizvodnju i prehrambenu industriju Privredne komore Srbije (PKS), potrošnja cveća raste po godišnjoj stopi od 10 odsto, uz promet od preko 200 milijardi evra na svetskom i oko 20 miliona evra na domaćem tržištu.

„Cvećarstvo, kao specifičan vid poljoprivredne proizvodnje i ozbiljan činilac u privrednom sistemu zemlje, treba da postane profitabilna proizvodna grana. U tom smislu je neophodno udruživanje proizvođača radi čvršćeg povezivanja na planu organizovanja proizvodnje i plasmana cveća i ukrasnog bilja, kako na domaćem tako i na svetskom tržištu“, kažu u Udruženju za biznis.rs.

Proizvođači cveća i ukrasnog bilja na osnovu direktnih plaćanja imaju pravo na subvencije – 2.000 dinara po hektaru, regres za đubrivo – 2.000 dinara po hektaru, i subvencije za gorivo u iznosu od 1.200 dinara po hektaru.

Ukoliko se odlučite za otvaranje cvećare važno je poznavati minimum neophodnih aktivnosti pri osnivanju firme, tržište, lokaciju, robu, kupce, i alat potreban za rad.

Za početak potrebno je da imate prodajno mesto, odnosno poslovni prostor. Cvećare se najčešće nalaze u malim kioscima na trgovačkim paviljonima, poput pijaca, kraj prometnih saobraćajnica, železničkih ili autobuskih stanica.

Takvi lokali su često znatno povoljniji od „luks lokacija“ u ekskluzivnim kvartovima grada. Prodavnice srednje kategorije, nalaze se u trgovačkim centrima, u blizini supermarketa, stambenim naseljima. Premijum lokacije su uglavnom nedaleko od poznatih salona i butika, često se nalaze blizu poslovnih i trgovačkih centara, važnih institucija u centru grada, na aerodromima.

Važna preporuka u uslovima današnjeg poslovanja je da cvećara ima svoju internet prezentaciju i online prodavnicu.

Kada otvorite firmu registraciju vršite u Agenciji za privredne registre (APR). Najčešći oblik registracije cvećara je kao sportsko udruženje/klub ili sportsko privredno društvo, sa šifrom delatnosti 4778 (ostala trgovina na malo novim proizvodima u specijalizovanim prodavnicama).

Troškovi pokretanja biznisa
Prodaja cveća može se organizovati na kiosku ili u zatvorenom prostoru od oko 50 kvadratnih metara, a cena iznajmljivanja prostora zavisi od lokacije na kojoj se prostor nalazi.

Ako je lokalu koji ste izabrali za buduću cvećaru potrebna adaptacija, možete po osnovu toga što sređivanju poslovnog prostora spada u obrtna sredstva aplicirati za kredit za obrtna ulaganja. On funkcioniše po principu 100 odsto ukupnog iznosa za obrtna ulaganja, ili proporcijalno 70 do 30 procenata od ukupnog iznosa kredita, od čega je 70 odsto deo kredita za investiciona ulaganja, a 30 procenata deo kredita za obrtna sredstva.

Rashladni sistem je veoma važan, jer je cveće kvarljiva roba, te je potrebno obezbediti rashladne vitrine ili klima uređaje.

Preporučljiva temperatura za prostorije u kojima se čuva cveće iznosi 14°C, dok je za prostorije u kojima se cveće prodaje i slaže u aranžmane 18°C.

Neophodnu opremu za cvećaru čine police, radni sto, vaze i saksije, rashladna komora ili klima uređaj, prostor za izlaganje, oprema za rezanje i povezivanje cveća, skladište. U manjim cvećarama jedan zaposleni je zadužen za izradu cvetnih aranžmana, a neophodno je angažovati knjigovođu.

Za uspešno poslovanje cvećare, ključna je saradnja sa dobavljačima koji bi trebalo da donose svežu i kvalitetnu robu na vreme.

***
Pratite nas i na društvenim mrežama:

Facebook

Twitter

Instagram

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar