grejanje
Foto: Shutterstock

Beogradske elektrane treba da umanje račune zbog neisporučene toplotne energije za oktobar, s obzirom da usluga grejanja u ovom mesecu nije pružena od 15. oktobra, prvog dana zvanične grejne sezone, već tek od 1. novembra. To je stav koji je objavio Ombudsman grada Beograda povodom pritužbi građana i Organizacije potrošača "Efektiva" o odlaganju grejne sezone.

Ove godine stanovnici Beograda tople radijatore dobili su tek od 1. novembra, jer je zbog visokih, spoljnih temperatura gradska vlast donela odluku da se grejna sezona odloži za 15 dana. Beograđani zbog toga smatraju da treba da plate umanjene račune u oktobru, prenosi N1.

A 28 nezadovoljnih građana i organizacija potrošača Efektiva su zbog toga uputili žalbu gradskom ombudsmanu Miljku Valjareviću. Zaštitnik građana je stao iza njih.

„Tarifni kupac plaća cenu za isporučenu toplotnu energiju za grejanje stambenih prostorija, i ima pravo na reklamaciju iznosa utvrđenog računa u roku od osam dana od dana prijema računa“, ističe se saopštenju ombudsmana.

U Efektivi su zadovoljni i ističu i da će se to pitanje naći i pred gradskim odbornicima na sednici 29. novembra.

„Pitanje umanjenja računa naći će se na sednici Skupštine grada 29. novembra, što znači da je negde možda pobedio razum što se uopšte ovo pitanje našlo na Skupštini grada, i pozivamo odbornike Skupštine grada da poslušaju pravo, da poslušaju pravdu, da poslušaju ombudsmane i donesu jedinu odluku koja se može doneti u interesu potrošača“, poručuje Jovan Ristić iz Efektive.

Sa druge strane, pojedini stručnjaci za energetiku ne slažu se sa takvim stavom.

„Imajući u vidu sadašnju legislativu, mislim da neće naći osnova da dobijju to obeštećenje. Svakako bi bila i revolucija recimo kada je potreba da se produži grejna sezona ako imamo hladan recimo april pa čak i početak maja, pa Beogradske elektrane duže greju, i onda kažu ‘e sada ćemo morati da vam povećamo taj paušal i celu cenu i da promenimo obračun jer smo morali da vas grejemo duže 15 dana’. Ni to se ne bi desilo, niti bi se to tražilo od kupaca“, kaže stručnjak za energetiku Željko Marković iz Dilojta.

A šta kažu elektrane?

Uputili smo pitanje i Beogradskim elektranama, da li će građanima umanjiti račun za oktobar, međutim do sada nismo dobili nikakav odgovor.

BONUS VIDEO: Prijava zbog odložene grejne sezone: Kraljevčani traže krivce za to što se smrzavaju

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar