Foto: Vesna Lalić/Nova.rs, Shutterstock

Početak grejne sezone pomeren je s 15. oktobra na 1. novembar, a udruženja potrošača od tada su isticiala da građani imaju pravo na umanjenje računa, s obzirom na to da im toplane nisu omogućile predviđenu uslugu. Stoga je "Efektiva" detaljno objasnila kako građani mogu da predaju zahtev za umanjenje, na koju adresu treba da se obrate, a ističu i da je moguće tražiti umanjenje računa za osam odsto. Tu je i važna napomena šta da radite ukoliko vaš zahtev ne bude prihvaćen.

„Tekst zahteva usklađen je sa odredbama Odluke o snabdevanju toplotnom energijom grada Beograda, ali se može upotrebiti i za ostale toplane u Srbiji. Članovi odluka nisu isti, ali suština jeste“, naglašavaju iz Efektive.

U detaljnom primeru zahteva za umanjenje računa koji se upućuje na adresu JKP „Beogradske elektrane“ objašnjeno je koji članovi Odluke o snabdevanju toplotne energije i Zakona o zaštiti potrošača omogućavaju građanima da pokrenu zahtev.

Na osnovu čega može da se traži umanjenje računa?

Tako prema odredbi člana 74. Odluke o snabdevanju toplotnom energijom grada Beograda, predviđeno je da potrošač u propisanim rokovima plaća ugovorenu cenu za isporučenu toplotnu energiju. Obrnutim tumačenjem ovog člana, dolazi se do zaključka da potrošač nema obavezu da plati neisporučenu toplotnu energiju.

PROČITAJTE JOŠ

Sledeći član ove Odluke na koji se Efektiva poziva je 79.

Prema tom članu, potrošač ima pravo na reklamaciju i umanjenje cene za period nekvalitetnog grejanja.

Foto: Shutterstock

„Tumačenjem ovog člana, potrošač nema obavezu plaćanja grejanja koje nije dobio“, objašnjavaju iz Efektive.

Kada je u pitanju Zakon o zaštiti potrošača, član 80. je taj na koji građani mogu da se pozovu.

„Članom 80. Zakona o zaštiti potrošača, koji je krovni zakon, lex specialis u regulisanju odnosa potrošač-trgovac, takođe je predviđeno pravo potrošača na pravično umanjenje cene, u slučaju nesaobrazne usluge“, objašnjeno je.

Tako Efektiva dalje ističe da, u skladu, sa ovim članovima, s obzirom na to da grejna sezona nije počela na vreme, kako je definisano članom 43. Odluke, građani imaju pravo da traže umanjenje računa.

Foto: Nova.rs, Shutterstock

„Grejna sezona za snabdevanje toplotnom energijom za grejanje stambenih i poslovnih prostorija počinje 15. oktobra, a završava se 15. aprila“, glasi član 43.

Kako je grejna sezona odložena za 15 dana, što čini 8,33 odsto definisanog trajanja grejne sezone za ceo period od 12 meseci, iz Efektive ističu da potrošači mogu od „Elektrana“ da traže umanjenje računa za grejanje od upravo tih 8,33 odsto za ceo period od 12 meseci.

Foto:efektiva

Savetuju ugrožene potrošače da u zahtevu koji šalju naglase da ukoliko on ne bude prihvaćen, biće primorani da se obrate gradskom ombudsmanu, a zatim i pokrenu potrošački spor.

Na koju adresu poslati zahtev?

Kako objašnjavaju iz Efektive, reklamacija se upućuje na mejl [email protected]. Ovaj mejl je, kako je istaknuto na sajtu „Elektrana“, namenjen, između ostalog, za reklamacije građana. Međutim, ovaj mejl neije u funkciji. Stoga će građani koji pošalju mejl na ovu adresu dobiti povratnu poruku da je potrebno da popune kontakt formu na sajtu.

Ekipa portala Nova.rs kontaktirala je JKP „Beogradske elektrane“ kako bismo saznali da li će ovakve zahteve potrošača odobriti, ali do objavljivanja ovog teksta nismo dobili odgovor.

BONUS VIDEO Milijarde su u pitanju: Opozicija o Šapićevoj odluci da ne pusti grejanje Beograđanima

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar