Foto: Vesna Lalić/Nova.rs, Shutterstock

Grejna sezona je u Beogradu umesto 15. oktobra, kako je predviđeno svim zvaničnim propisima, počela dve nedelje kasnije. Udruženje za zaštitu potrošača "Efektiva" pozvalo je građane da zbog toga zatraže umanjenje računa za Infostan, jer grejanje nije počelo u predviđenom roku. Tim povodom udruženje se obratilo i gradskom ombudsmanu, koji je dao pozitivno mišljenje i preporuku toplanama o umenjenju računa. To je za Nova.rs potvrdio Dejan Gavrilović iz Efektive.

„Grejna sezona je po aktima Grada o snabdevanju toplotnom energijom morala da počne 15. oktobra. Preporuka Vlade Srbije nije važeći akt kojim grejna sezona može da se odloži. Odlaganje grejne sezone je bilo nelegitimno. Kada je već odloženo, ombudsman je rekao da toplana treba da umanji račune za taj period“, naveo je Gavrilović.

Nakon preporuke ombudsmana „Toplane“ sada imaju mesec dana da preduzemu odgovarajuće mere.

„Ako toplana ne urade ništa po preporuci ombudsmana ili odbace njegovo mišljenje, on ima pravo da se obrati Skupštini Grada i da pokrene odgovarajući prekršajni postupak“, kaže Gavrilović.

On najavljuje i da je za 29. novembar zakazana sednica Skupštine Grada na kojoj će jedna od tačaka dnevnog reda biti i umanjenje računa za grejanje.

„Očekujem da će odbornici na toj sednici većinom odlučiti da računi budu umanjeni. Ako se to ne prihvati i ako Toplana ne posluša mišljenje ombudsmana, mi ćemo zahtevati da beogradski zaštitnik građana podnese prekršajnu prijavu. Pozvaćemo i građane na pokretanje masovnih tužbi, kao što je bilo protiv banaka“, kazao je Gavrilović.

Komentari

Svi komentari (0)