Previsoki računi i drastično uvećana potrošnja struje glavni su problemi na koje se potrošači žale proteklih nekoliko meseci, nakon što je EPS bio pod hakerskim napadom. Iako se sistem vratio “u normalu”, sve više građana ima primedbe na račune.
Tokom prethodnih nekoliko meseci, loše vesti za potrošače su se iz Elektroprivrede Srbije samo nizale. Prvo je struja poskupela 1. novembra, a onda je EPS polovinom decembra napala hakerska grupa, što je dovelo do pravog kolapsa sistema, pa si računi kasnili, a potrošnja, pa samim tim i iznos koji treba da se plati, kod mnogih bili su drastično uvećani.
Da potrošači nisu zadovoljni stanjem na računima pokazuje i situacija u EPS-u u Masarikovoj, gde mogu da se podnesu žalbe.
“Došla sam da podnesem reklamaciju jer mi je razlika u računima za samo mesec dana drastično porasla”, priča nam nezadovoljna Beograđanka Ivana.
Kako kaže, njen račun za struju nakon poskupljenja bio je oko 10.000 dinara, što nije malo, ali bilo je u skladu sa najavljenim rastom cena.
“Onda mi je u januaru stigao račun oko 14.000, to je oko 4.000 više nego prošlog meseca. Ne verujem iskreno da smo kao porodica uspeli da toliko povećamo potrošnju. Ako jesmo – platiću, nema problema, ali pre bih rekla da je neka greška jer nisam primetila da smo neke uređaje koristili više nego ranije”, navodi ova Beograđanka.
Da na računu postoji neka greška, posumnjala je i studentkinja koja je, pre poskupljenja, struju plaćala malo, jer nije imala veliku potrošnju. Kako nam kaže, ona živi sama, pa je dosad struju plaćala između 2.200 i 2.500 dinara.
Međutim, otkako je struja poskupela, za račune izdvaja u proseku 4.500 dinara.
“Razumem da moj račun za struju svakako izađe manje od većine potrošača, imam prijatelje kojima je račun povećan sa, recimo 5.000 na više od 10.000 dinara, ali svakako nije mi jasno zbog čega je u mom slučaju tolika razlika. Nije mi realno da sam toliko povećala potrošnju, bukvalno sam iste uređaje koristila, u isto vreme, kao i ranije”, kaže ona.
Među nezadovoljnim potrošačima našao se i jedan penzioner. On je jedan od, čini se, mnogih građana, kojem su stigla dva računa, i to jer je na decembarskom računu pisalo da je imao potrošnju od nula kilovata.
Naime, njemu struja u decembru očigledno nije bila očitana, s obzirom na to da, suprotno ono što je pisalo na računu, on trošio regularno, kao i svakog meseca pre toga.
“Na decembarskom računu pisalo je da treba da platim nekoliko stotina dinara, za sve one takse i poreze, ali ništa za potrošnju, što meni naravno jeste bilo čudno, znao sam da je u pitanju greška”, priča ovaj penzioner.
A onda je, umesto samo jednog, januarskog, on primio dva računa.
“Stigli su mi računi i za decembar i za januar, jedan oko 7.000, drugi malo više, oko 9.000 dinara. Ja ću uvek da platim šta potrošim, ali nije u redu da sad moram duplo da dam. Znam da nisam jedini kojem je ispalo da ništa nije potrošio, a onda su stigla dva računa”, priča ovaj penzioner.
Nova.rs već je, u nekoliko navrata, pisala o problemima sa kojima se prethodnih nekoliko meseci suočavaju potrošači. Prvi problem koji se pojavio nakon hakerskog napada bili su drastično uvećani računi.
Prema svedočenjima naših čitalaca, dešavalo se da novembarski račun bude 4.000, a decembarski čak 13.000 dinara.
Takođe, “dupli” račun dobio je i Beograđanin Milan, koji je za Nova.rs ispričao da mu je, pre samo dva meseca, stigao račun za struju od svega 468 dinara, a na njemu je pisalo da u decembru nije potrošio ni jedan kilovat. Sada je međutim dobio dva računa od EPS-a i to u iznosu od ukupno 26.000 dinara – 11.000 za decembar i 15.000 za januar.
Samo za novembarske i decembarske račune, građani su do početka februara podneli više od 13.000 žalbi, izjavila je ranije ministarka rudarstva i energetike Dubravka Đedović Handanović. Kako je rekla, od tih 13.000 žalbi, za više od 50 odsto utvrđeno je da su neosnovane. Ocenila je i da „nije toliko povećan broj reklamacija“ u odnosu na isti period prošle godine.
BONUS VIDEO Jovan Ristić: Ima li šta sporno na računima za struju?
Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare