Foto: Nova.rs

Sve je spremno za početak.

Pratićemo istorijsku i najdužu sezonu u Formule 1, koja počinje najranije u poslednjih 20 godina, već 5. marta.

Završava se krajem novembra i gledaćemo čak 23 trke, od kojih ćemo na šest imati i sprint takmičenja.

PROČITAJTE JOŠ

Prva stanica je Bahrein, a odmah na početku sezone saznaćemo koji bolid je napredovao u odnosu na prethodnu godinu, ko će se boriti za titulu, ali i ko je najviše nazadovao.

Arogantni Holanđanin Maks Ferstapen se prethodne godine pobrinuo za to da šampionat Formule 1 bude poprilično dosadan, jer je sa rekordnim brojem pobeda u jednoj sezoni (15) lako stigao do titule.

Maks Ferstapen
Foto: EPA-EFE/SHAWN THEW

Vozač Red Bula glasi za glavnog favorita i ovaj put, dok će svi ostali imati i te kako težak posao ukoliko žele da ga nadmaše, ali čini se da je Red Bul ponovo najbolji posao napravio tokom pauze.

Njegov timski kolega pokazao je u nekoliko navrata prošle godine da može da mu parira, ali pitanje je koliku dozvolu će imati za to.

Ferstapenov tim je, ipak, u malom zaostatku u odnosu na ostale, pošto proporcionalno što bolje rezultate imate toliko vam se smanjuje mogućnost da se razvijate bolid. Red Bul je kažnjen zbog prekoračenja dozvoljenog budžeta za 2021. godinu, ali će to mnogo više uticati na njih u nastavku sezone, ali i u narednoj godini.

Gledaćemo i tri novajlije ove godine, a to su Logan Sardžent, Oskar Pjastri i Nik de Vris.

NE PROPUSTITE

Sardžent će voziti bolid Vilijamsa, Pjastri će braniti boje meklarena, dok će De Vris voziti za Alfa Tauri.

Holanđanin je već vozio jednu trku i ima dva upisana boda, ali jeste novajlija s obzirom na to da će mu ovo biti prva prava sezona u Formuli 1.

Ima nekoliko velikih titula pošto je do sada bio šampion Formule 2 i Formule E, te će biti pravo osveženje u karavanu.

Najveću pretnju Ferstapenu predstavljaće Ferari, koji se nada da će Šarl Lekler i Karlos Sainc uspeti da nadmaše svoje rezultate prethodne sezone i da će konačno doneti titulu italijanskom timu.

Fernando Alonso
Foto: EPA-EFE/ALI HAIDER

Prethodne godine Ferari nije imao problema samo sa bolidom, već i sa strategijom koja ih je nebrojano puta koštala.

Između dve sezone šef Ferarija Matija Binoto je napustio tim, a umesto njega Italijani su doveli Frederika Vasera iz Alfa Romea.

Pored Italijana, Mercedes je bio najbliži Red Bulu tokom testiranja, i Britanac Luis Hamilton sigurno će hteti da dođe do dugo čekane pobede, pošto prethodne sezone prvi put u karijeri nije uspeo nijednom da se nađe na prvom mestu jedne trke.

Ipak, da postoje problemi kod bolida Mercedesa potvrdio je i samo Hamilton.

Foto: EPA-EFE/MATTEO BAZZI

„Predvideo sam naše probleme čim sam seo u bolid i vozio ga po prvi put. Dobro je što nema poskakivanja, za razliku od prošle godine. Prepoznavanje drugih nedostataka je veoma teško sa poskakivanjem, zato smo se toliko mučili tokom 2022.  godine. To što smo taj problem rešili nas je podstaklo, svi želimo da se vratimo na vrh. Ne nalazimo se u željenoj poziciji pred prvu trku, ali je ovo grupa ljudi koja je već osvajala šampionske titule i ja verujem u njih“, rekao je Hamilton.

Čeka nas spektakularna sezona koja će sa sobom doneti uzbuđenje, a sve će krenuti u Bahreinu 5. marta, kada će prvi put na stazu izaći vozači.

BONUS VIDEO Mercedes predstavio bolid u crnoj boji za novu sezonu Formule 1

Koje je tvoje mišljenje o ovoj temi?

Ostavi prvi komentar